יצאת מלכה

משהו מוזר קרה לטקס בחירת מלכת היופי: פתאום זו נהייתה תחרות כמעט נחמדה

טקס בחירת מלכת היופי, יום ג' 21:00, ערוץ 2 רשת

משהו מוזר קרה בשנים האחרונות לטקס בחירת מלכת היופי של ישראל: דווקא כשהיה נדמה כי הוא מתפוגג אל תוך זיכרונות הילדות שלנו, ממש כמו "פסטיבל הזמר" או "חסמבה ונערי ההפקר" ביום העצמאות, הייתה לו עדנה: פתאום הפסיקו להנחות אותו באופן ממלכתי, פתאום הפסיקו לתבוע מהמתמודדות לדבר על שלום עולמי ועזרה לילדים בסיכון.

פתאום זו נהייתה תחרות כמעט נחמדה, בין 20 נשים צעירות ויפות - אמנם עם יותר מדי נצנצים וערסיות ישראלית אותנטית, אבל הי, ממתי ערסיות מפריעה כאן למישהו?

כן, אני יודע, יש מי שמתנגדים - ובעיקר מתנגדות - לאירוע הזה משיקולים של דימוי מגדרי. אבל מה לעשות שהבחירות של השנים האחרונות עשו דווקא לא רע לדימוי של מלכת היופי?

זו יכולה להיות יאנה קלמן שמופיעה ב"הישרדות" ומתגלה כמתחרה הכי סימפטית בתולדות הסדרה, זו יכולה להיות סיוון קליין החביבה, או שביט ויזל - המלכה היוצאת והילדה החביבה מהקיבוץ.

בזכות נחשון

שינוי נרשם גם בגזרת המנחים: שלומי קוריאט, גיבור "הבורר", הוא יופי של מנחה, והילה נחשון? מה נגיד עליה? לטעמי נחשון היא יופי של מנחה, ולא רק מפני שהיא יפה כל-כך: היא אישה עצמאית וחזקה, אמא צעירה שלא מתביישת להחליף בני-זוג.

היא הצליחה להכניס לחלוחית אפילו למדבר הצחיח של "רוקדים עם כוכבים", היא לא מפחדת להתעסק בשטויות כמו הסדרה על נשות הכדורגלנים, והיא עושה הכול בחן. בקצה הציפורן הצבועה שלה יש יותר עצמאות נשית מכל חוגי המגדר גם יחד, דווקא מפני שהיא לא הופכת אותה לדגל.

מה עוד יהיה שם הערב (ג')? הרבה דיבורי-סרק, המון כבוד לספונסרים, קצת מוזיקה ישראלית עכשווית עם דודו אהרון, שרית חדד ורוני דלומי - לא פס-הקול של חיי, אבל ניחא.

ולבסוף יהיה גם מתח ריאליטי סטייל, בהבדל אחד: הריאליטי הזה מתקיים עוד מהימים שבהם לא הייתה טלוויזיה.