שופט טען: חברות ביטוח "סוחרות בכספי המבוטחים בבורסה"

‎הדברים אינם מופיעים בפרוטוקול הישיבה, והשופט זכריה ימיני סירב לפסול את עצמו מהדיון בתיק ‏‎■‎‏ נשיאת העליון דורית ביניש תכריע בסוגיה

שופט בית משפט השלום ברמלה, זכריה ימיני, טען כי חברות ביטוח נמנעות מתשלום תגמולים למבוטחים מאחר שהן "סוחרות בכספי המבוטחים בבורסה" - דבריו אלה נאמרו במהלך דיון שהתנהל בפניו, בתביעה שהוגשה נגד חברת ביטוח.

לאחר שהשופט ימיני סירב לפסול את עצמו מהמשך הדיון בתיק, הוגשה בימים האחרונים לנשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, בקשה לפסול את ימיני, ואולם ביניש טרם החליטה בעניין.

הדיון המדובר התנהל בפני השופט ימיני לפני כחודש, בתביעה שהגישה חברה נגד חברת ביטוח בעקבות שריפה שאירעה במתקניה. באותו יום התייצבו עורכי דין מטעם הצדדים באולמו של השופט ימיני, ועורך הדין מטעם התובעת טען כי חברת הביטוח מנסה להימנע ככל האפשר מתשלום כספים, ולגרור את הזמן במטרה להתיש את המבוטח.

בשלב זה אמר השופט ימיני - הדברים אינם מופיעים בפרוטוקול הדיון - כי "חברת הביטוח שומרת את כספה לצורך מסחר בבורסה".

עורכת הדין אורית הניג, שייצגה את חברת הביטוח, קמה ממקומה ושאלה את ימיני האם גיבש את פסק דינו בטרם נשמעו הראיות, ובהמשך מופיעה בפרוטוקול הדיון תגובת עורך הדין של התובעת, שאמר: "אף אחד לא טען שיש פסק דין".

ימיני עצמו דחה את הבקשה שיפסול את עצמו מהמשך ישיבה בתיק. "פרוטוקול הישיבה מדבר בעד עצמו", הוא כתב בהחלטתו, "הקלדנית מתודרכת לרשום כל טענה וכל דבר שנאמר באולם".

"התבטאותו של השופט שחברת הביטוח איננה משלמת את תגמולי הביטוח לתובעת", נכתב בבקשת הפסילה, "היות שהיא סוחרת בכספי המבוטחים בבורסה, איננה ראויה ומלמדת על יחסו של כבוד השופט לחברות הביטוח.

"מדובר בהתבטאות יוצאת דופן וחמורה של שופט, המלמדת על מחשבותיו הכמוסות, ומעלה חשש כבד כי השופט כבר גיבש את דעתו, באופן כללי, נגד חברות הביטוח ובפרט נגד החברה בתיק זה". (ע"א 2024/11).