אמזון תאפשר לאחסן בחינם מוזיקה ותמונות בנפח 5 ג'יגה

החברה מקדימה במהלך זה את גוגל ואפל ■ השירות יאפשר לגולשים לגשת לקבצים מכל מקום תוך שימוש בשירותי ענן מחשוב

אמזון, בניהולו של ג'ף בזוס, שואפת להרחיב את עסקיה אל תחום המדיה הדיגיטלית. החברה השיקה אמש (ב') שני שירותים המאפשרים לגולשים לאחסן קובצי מדיה (וידיאו, מוזיקה ותמונות) על שרתי החברה ולגשת אליהם מכל מקום ובכל זמן.

השירות הראשון, Amazon Cloud Drive, מאפשר לגולשים להעלות ולאחסן קובצי מוזיקה, וידיאו ותמונות על שרתי אמזון ולגשת אליהם מדפדפן האינטרנט במחשב האישי. השירות השני, Amazon Cloud Player, מאפשר לנגן מוזיקה שהועלתה לשרתי החברה באמצעות כל סמארטפון המבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל.

המסמכים וקובצי הווידיאו המועלים ל-Amazon Cloud Drive ייפתחו באמצעות התוכנות המותקנות במחשב שדרכו ניגשים אליהם ואילו קובצי המוזיקה ינוגנו באמצעות נגן המוטמע בשירות. שני השירותים, כפי שאפשר ללמוד משמם, מבוססי ענן מחשוב, כך שניתן לגשת אליהם מכל מחשב שמחובר לאינטרנט.

"מנסים למכור מוזיקה"

במהלך הנוכחי הקדימה אמזון את גוגל ואפל, העובדות אף הן על פיתוח שירות דומה. אמזון תגבה תשלום עבור נפח האחסון של המידע על-גבי שרתיה, אך תעניק בחינם לכל בעל חשבון משתמש בחנות המקוונת שלה, 5 ג'יגה של נפח אחסון. אמנם זהו נפח אחסון מצומצם יותר מזה של נגן מדיה ממוצע דוגמת אייפוד טאץ' של אפל, אך באמזון מאמינים שדי בכך כדי למשוך משתמשים שיאחסנו מידע בחינם על שרתיה כדי לרכוש נפח אחסון נוסף עבור הקבצים שלהם.

החברה מציעה שטח אחסון של 20 ג'יגה, מעבר לנפח האחסון החינמי, תמורת 20 דולר לשנה. כל הרוכש אלבום מוזיקה באמצעות חנות קובצי ה-MP3 המקוונת של אמזון, יקבל 20 ג'יגה לשימושו האישי לפרק זמן בלתי מוגבל, כש-5 ג'יגה הניתנים לכל המשתמשים הרשומים כלולים בנפח זה.

אמזון כבר מציעה שירותי אחסון מידע על-גבי שרתיה לחברות מסחריות השם Amazon S3, אך החליטה להשיק שירות דומה עבור הצרכנים הפרטיים כדי "להקל עליהם לגשת לתוכן דיגיטלי בכל מקום בו הם נמצאים" - כך אמר מנהל תחום המוזיקה באמזון, קרייג פייפ.

פייפ מציין, כי אנשים חששו לרכוש קובצי MP3 דרך המחשב כיוון שלא אהבו את העובדה שהגישה אליהם אפשרית רק ממקום אחד. כעת, יעודדו השירותים החדשים של אמזון רכישת קובצי מוזיקה רבים יותר. "אנחנו מנסים לשרת את הלקוחות, אבל אנחנו מנסים גם למכור מוזיקה", אמר פייפ.