מנהלים באייס קיבלו מענקים שלא אושרו כדין ב-215 אלף שקל

בעלי השליטה ומנהלי החברה הודיעו השבוע על הפחתה בשכרם

הנהלת אייס אוטו דיפו שילמה לארבעה נושאי משרה, ביניהם חשב החברה, מענקים בהיקף של 215 אלף שקל, שלא אושרו כדין על-ידי האורגנים המוסמכים של החברה.

אייס אוטו דיפו דיווחה, שהיא מבררת בימים אלה את עובדות המקרה, ובוחנת את השלכותיו המשפטיות והחלופות העומדות בפניה ביחס לדרכי הפעולה בנידון. המענקים ניתנו בגין פרויקט שהחל בשנת 2009, טרם כהונתו של המנכ"ל הנוכחי.

רשת הקמעונאות לבית ולרכב, הנמצאת בשליטת קבוצת גאון ושלמה זבידה, נקלעה למשבר. הרשתות ACE, Auto Depot ונרות בשינקין, סובלות מירידה נמשכת ברווח הגולמי, ומגידול בהוצאות המכירה, שיווק, הנהלה וכלליות. את תשעת החודשים הראשונים של 2010 סיימה אייס אוטו דיפו בהפסד של 14 מיליון שקל, ולרשותה עומד הון עצמי של פחות מ-10 מיליון שקל.

לחברה התחייבויות גדולות בסך 453 מיליון שקל, מהם חוב של 120 מיליון שקל למחזיקי האג"ח. משה גאון, מבעלי השליטה בחברה, אמר ל"גלובס", כי "החברה עוברת תוכנית מפנה, אך יכולה לעמוד בכל התחייבויותיה בזמן. יש מספיק כסף בקופה".

את תוכנית המפנה באייס אוטו דיפו מוביל המנכ"ל, ליעד כהן, לשעבר מנכ"ל תנובה. ערב פרסום הדוחות לשנת 2010 הודיעו כהן (המרוויח כ-80 אלף שקל בחודש) ו-7 סמנכ"לים בחברה, על הפחתה של 8%-10% בשכרם בחודשים ינואר-יוני 2011. בדיווח לבורסה נמסר, כי ההפחתה בוצעה "מרצונם החופשי". בעלי השליטה, קבוצת גאון וזבידה, יוותרו מצדם על מחצית מדמי הניהול המגיעים להם ב-2011 - חיסכון לחברה של 600 אלף שקל בשנה.