נתניהו: "אנו פועלים לכך שיהיו טיסות ישירות לגליל"

ראש הממשלה בוועידת ירושלים הבינלאומית לתיירות: "ישראל צריכה שיהיו בה יותר תיירים מתושבים" ■ שר התיירות מיסז'ניקוב: "2010 הייתה שנת שיא לתיירות עם 3.45 מיליון תיירים"

"אנחנו מפתחים כרגע את המוצר התיירותי בגליל, ומתכננים שיהיו לשם טיסות ישירות" - כך אמר הערב (ב') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בוועידת ירושלים הבינלאומית לתיירות, העוסקת בתיירות בעולם גלובלי, שנפתחה הערב במרכז הקונגרסים הבינלאומי בבנייני האומה בירושלים.

נתניהו פתח את הוועידה ואמר כי ישראל צריכה שיהיו בה יותר תיירים מתושבים. "השנה האחרונה הייתה שנת שיא בתיירות לישראל, אבל זה לא מספיק". עוד אמר נתניהו כי תל-אביב היא העיר הדינמית ביותר בעולם המערבי.

"שנת 2010 הייתה שנת שיא לתיירות, 3.45 מיליון תיירים השאירו מאחוריהם 20 אלף מקומות תעסוקה. כל תייר מרוצה הפך להיות שגריר של רצון טוב. ירושלים זה הפרויקט מספר אחת שלנו", אמר שר התיירות סטס מיסז'ניקוב בוועידה.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, נשאל האם המצב הביטחוני לא פוגע בתיירות לעיר, והשיב כי "למרות הצונאמי בתאילנד - החופים מלאים. גם ניו-יורק מלאה בתיירים. לכן המסקנה שלי היא שכאשר יש חוויה טובה, אנשים מתגברים על הפחד. אנחנו מתמקדים בחוויה התיירותית הטובה".

ברקת אמר כי התיירות בעיר עושה טוב לכל תושבי העיר: יהודים, נוצרים ומוסלמים. "אנחנו שומרים על חופש הדת בעיר באופן פנאטי", אמר.

הוועידה שנפתחה הערב תקיים ביומיים הבאים שורה של דיונים שיעסקו בתעשיית התיירות העכשווית והעתידית דרך פרספקטיבות של תרבות, מדיה, טכנולוגיה, מיתוג ערים ועוד.

יוזמי הוועידה: עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, משרד התיירות, מרכז הקונגרסים הבינלאומי בנייני האומה. הנ"ל חברו יחד לראשונה בכדי לקיים ועידת תיירות עולמית שתקבע את מעמדה של ישראל וירושלים כיעד משפיע על תעשיית התיירות העולמית.