רציו מתקנת את האומדן הנמוך ל"לוויתן" ל-11.35 TCF

זאת, לעומת האומדן הנמוך שפירסמה אתמול שעמד על 10.5 TCF ■ האומדן הנמוך מצביע על ביטחון של 90% כי במאגר קיים גז טבעי בכמות האמורה

יום לאחר שפרסמו השותפות בתגלית "לוויתן", רציו אבנר ודלק קידוחים , את דו"ח פוטנציאל הרזרבות של מאגר "לוויתן" שהתקבל מחברת NSAI, הן מעדכנות היום (ד') כי קיבלו תיקון לאומדן הכמויות הנמוך ל-11.356 TCF לעומת האומדן הנמוך עליו דווח אתמול שהיה 10.5 TCF. נזכיר כי האומדן הנמוך מצביע על ביטחון של 90% כי במאגר קיים גז טבעי בכמות האמורה. אתמול לאחר הדיווח איבדה רציו בסיום יום המסחר 3.3%.

ממוצע הפוטנציאל הכלכלי של המאגר נותר כ-16 TCF והוא תואם את ההערכה הראשונית שפורסמה בסוף דצמבר 2010. כאשר גם ההערכה הגבוהה, שההסתברות לה היא 10% נותרה ברמה עלייה דיווחה אתמול החברה והיא מצביעה על אפשרות כי ב"לוויתן ישנו גז טבעי בהיקף של 21 TCF, כ-25% יותר מהממוצע.

נזכיר כי השוק ממתין עדיין לתוצאות קידוחי הנפט ב"לוויתן" ,כאשר על פי הערכות, בשכבת הנפט השנייה, הנמצאת בעומק של 5,800 מטר, קיימת הסתברות של 17% להימצאות עתודות נפט בר הפקה בהיקף של 3 מיליארד חביות. בשכבת המטרה השלישית, בעומק של 7,200 מטר, ישנה הסתברות של 8% להימצאות מאגר נפט בהיקף של 1.2 מיליארד חביות נפט.

בהקשר זה נציין כי האנליסט דיוויד קפלן מברקליס קפיטל פירסם היום התייחסות להודעת החברה מאתמול והוא מותיר את התחזית שלו ביחס לגז הטבעי שבמאגר "לוויתן" ללא שינוי. עם זאת הוא מציין כי "הפוקוס הוא על הנפט ולא על הגז". לדבריו, "בעוד שיותר גז הוא בשורה טובה, לדעתינו הקטליזטור האמיתי שאנו מאמינים שהשוק מחכה לו הוא עדכון בדבר פרוספקט הנפט".

הסיבה שהעדכון ביחס לגז הוא באופן יחסי חשוב פחות היא בשל היות הגז הטבעי מ"לוויתן" מיועד לייצוא והתכנון ביחס אליו נמצא עדיין בשלבים מוקדמים מאד. עדיין לא ברור לאן יהיה הגז מיוצא, באיזו תצורה (גז/ נוזל) ומה תהיה התפוקה בפועל. לדבריו, "במקרה שישנם יותר מ-16 TCF של גז טבעי, סביר להניח שמספר השנים עליו מבוסס מודל ה-DCF של ברקליס יעלה, בניגוד להעלאת תחזיותינו לכמות הגז שתמכר מדי שנה. כמובן שכמות גדולה יותר של גז תוסיף עוד ערך להערכות הקיימות שלנו".