סופית: חברת חדשות ערוץ 10 עוברת לאבו גוש

המעבר צפוי להתרחש במהלך 2012, והוא חלק מהחובות שהוטלו על ערוץ 10 ■ בסיס הערוץ יישאר בגבעתיים ■ מדובר במכה לעיריית ירושלים, שקיוותה כי הערוץ יעבור לתחומי העיר

‎ערוץ 10 יתפצל בשנה הבאה, וחברת החדשות שלו, על עובדיה, תעבור לשבת בכפר הערבי אבו גוש שבפאתי ירושלים. בסיס הערוץ עצמו יישאר בגבעתיים.

ל"גלובס" נודע כי אתמול (ג') נחתם באופן סופי חוזה בלעדיות על הנכס בין הערוץ ובין בעליו בכפר, השכן למתחם התקשורת בנווה-אילן, שם יושבת חברת החדשות של ערוץ 2.

ההחלטה לבחור באבו גוש מהווה מכה לעיריית ירושלים, שקיוותה למשוך את הערוץ כולו - על אגפיו - למתחם הר חוצבים בבירה. ואולם, בערוץ החליטו לוותר על ההצעה, כיוון שחשו כי הממשלה והעירייה לא סיפקו מספיק תמריצים למעבר המורכב תפעולית וכלכלית.

חברת החדשות של ערוץ 10 אמורה לשלם כ-65 אלף שקל שכירות בחודש (15 דולר למ"ר) בעבור המתחם המדובר. שטחו יורכב מ-3 קומות, בנות 400 מ"ר כל אחת - שתיים מהן בנויות כבר היום, וקומה שלישית, שגובהה 6.5 מטרים, תבנה במיוחד עם המעבר של הערוץ למקום.

השטח, שיכלול גם 150 מקומות חניה, שוכן בסמוך לבית-הספר של היישוב, והוא ייסגר ויהיה שייך לחדשות ערוץ 10 בלבד.

הארנונה באבו גוש נמוכה משמעותית מכפי שהייתה משלמת החברה בירושלים.

במסגרת המעבר עצמו, שאמור לעלות לערוץ עשרות מיליוני שקלים, יוקם במתחם אולפן חדשות וחדר שידור מלא, שיועתקו מבית הוורד בגבעתיים, שם שוכן כיום הערוץ. ועם זאת, עולה כעת השאלה האם בערוץ יוותרו על האולפנים שנחכרים על-ידם במתחם אולפני הבירה שבלב ירושלים.

את המשא-ומתן ניהלו מטעם הערוץ המנכ"ל יוסי ורשבסקי וסמנכ"ל הכספים של הערוץ, יואב הלדמן, מול ראש מועצת אבו גוש עצמו, סלים ג'אבר. ג'אבר גיבש חבילה אטרקטיבית הכוללת הקלות בארנונה, במסים ובסיוע בהרחבות בנייה, זאת למרות שהמתחם הוא בבעלות פרטית.

מעברו של הערוץ צפוי להתרחש במהלך שנת 2012, והוא חלק מהחובות שהוטלו על הערוץ במסגרת החוק שהאריך את זיכיונו עד לשנה זו. על-פי חוק הרשות השנייה, כל חברות החדשות בטלוויזיה המסחרית חייבות לשדר מירושלים רבתי, מתוך הכוונה לחזק את הבירה, וכבר ב-31 בדצמבר 2011 אמור הערוץ לשדר ממקום מושבו החדש.

ואולם, משעלתה האפשרות שהערוץ יעבור דווקא לכפר הערבי, עלו קולות מצד פוליטיקאים וארגוני ימין אשר קראו שלא לאפשר את המעבר. כעת, כאמור, כבר נחתם החוזה ואף הועבר לאישור הרשות השנייה.

לדברי ראש המועצה, סלים ג'אבר, "זה הדבר הכי משמח שיכול להיות, וזה ירים את אבו גוש על המפה העולמית. אנחנו קוראים לאיש לא להתנגד למהלך זה. אנחנו הקלנו בארנונה ואמרנו שמה שהחוק מאפשר לנו בכדי להקל על ערוץ 10 אנחנו מוכנים לעשות, כדי שיבואו לאבו גוש וכדי שתושביה ירגישו שיוויוניות. זה יפתור לדעתי את בעיית האבטלה בעיקר לבנות באבו גוש, ייפתחו פה יותר מקומות ואולי יעבדו בחדשות עצמן".

מערוץ 10 נמסר: "כפי שהתחייבנו, אנו עומדים ונמשיך לעמוד בכל המחויבויות ובכל הוראות החוק".