הוט מנסה להתרחב בשוק התקשורת לעסקים

מנהלת משא-ומתן עם מספר חברות אינטגרציה שמנסות להציע פתרונות תקשורת לאחד הבנקים

חברת הוט מתכוונת להרחיב את פעילותה בשוק התקשורת לעסקים. ל"גלובס" נודע כי החברה נמצאת במשא-ומתן עם מספר חברות שמספקות פתרונות תקשורת לעסקים ("חברות אינטגרציה") כדי לשתף עמן פעולה.

במקרה של חברה אחת - טריפל סי, בדקה הוט אף את האפשרות להיכנס לשותפות. כרגע שתי החברות מנסות להציע פתרונות עסקיים לאחד הבנקים.

נזכיר כי להוט אין כמעט לקוחות גדולים במגזר העסקי הגבוה, ולכן חשובה לחברה הכניסה לגוף כמו בנק.

בתוך כך, ממשיכות הוט ובזק לנהל משא-ומתן לגבי תשתית הוט שעוברת בתעלות של בזק. בחלק גדול מהארץ משתמשת הוט בתשתיות בזק על מנת להעביר את הסיבים האופטיים שלה. היות שהחברה נדרשת לשדרוג משמעותי ברשת שלה, היא מבקשת לפתוח את ההסכמים עם בזק על מנת שתוכל לבצע את העבודות.

המשא-ומתן אמנם מתנהל בעצלתיים אבל מתנהל, ולבזק לא דוחקת השעה לסיים את ההסכם במהירות, כיוון שההסכם הנוכחי לא רע עבורה, בלשון המעטה.

כיום הוט אינה יכולה לקבל נגישות לרשת שלה ללא הסכמת בזק, וכל פתיחה של ארון תקשורת מחויבת בתיאום עם בזק, כך שבהרבה מקרים החברה מוגבלת בטיפול בתשתיות שלה בעצמה - ואת זה היא חייבת לשנות.

נזכיר רק כי הוט היא במקור חברת טלוויזיה, שהתפתחה לחברת אינטרנט וטלפוניה, ולכן מראש היכולת שלה לספק שירותים במגזר העסקי לא הייתה בפוקוס של בעלי המניות. למרות זאת, הפריסה הטובה שלה, באופן יחסי, והפוטנציאל לקחת נתח שוק, גם אם קטן, גורמת לה לנסות ולמקד מאמץ במגרש זה.