ביבי המאושר

חקירת מבקר המדינה היא ההזדמנות של נתניהו להוכיח את חפותו, אז למה הוא כה זעוף?

מה אמור לרצות אדם המשוכנע שרודפים אותו? שהאמת תצא לאור, כמובן, ושרודפיו, כמו גם כל עם ישראל, ייווכחו באופן נחרץ ומוסמך כי אין בדברים המתפרסמים נגדו כל ממש. לכן נתניהו אמור להיות מאושר מכך שמבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, נטל על עצמו את משימת ההוכחה כי הפרסומים העיתונאיים נגדו ונגד רעייתו שרה בשקר יסודם.

למשפחת נתניהו ודאי חשוב מאוד שחפותה תוכח בצורה הברורה והמוסמכת ביותר, ומה יכול להוכיח זאת טוב יותר מחקירה רצינית ויסודית של המבקר, שכבר הוכיח את כשרונו ויעילותו בתחום זה?

לכן אני די נדהם מכך שנתניהו נראה ונשמע זועם וזועף כל-כך. למה הוא מתנגד לסמכויות החקירה שהכנסת נתנה למשרד המבקר? הרי ככל שיהיו יותר סמכויות - יוכל המבקר לבצע את מלאכת טיהורה של משפחת נתניהו ביתר יעילות ונחרצות. ככל שעדים רבים יותר ייחקרו בשבועה - כך ייקל על המבקר להוכיח עד כמה הדברים שנכתבו ושודרו על בני-הזוג נטולי כל יסוד.

האינטרס של הזוג נתניהו

האם אפשר להעלות על הדעת מהלך שהוא אינטרס גדול יותר של משפחת נתניהו מחקירת המבקר, במיוחד לאור העובדה שעד היום הם לא הביאו ולו הוכחה אחת למופרכות התחקיר של רביב דרוקר? כל מה שאנחנו שומעים מנתניהו זה שרודפים אותו, מכפישים, מעוניינים להדיח אותו מראשות הממשלה.

אבל איפה הבשר? כלומר, בתחקיר דרוקר היו המוני מסמכים, נתונים, ראיות, עדויות; איפה הראיות הנגדיות של הזוג נתניהו? מלבד האמירה ש"הכול שקר".

ביבי יוכל להוכיח

עכשיו זה אמור, תודה לאל, להשתנות. תהיה חקירה, נתניהו יפציר בעדים לשתף פעולה עם המבקר, הוא עצמו יאמר למבקר את האמת ורק את האמת, הוא ורעייתו ישמחו לענות על כל שאלה וקושיה. וכמובן, החקירה נותנת לבני-הזוג את ההזדמנות המיוחלת להציג את הוכחותיהם נגד התחקיר. לא הצהרות - הוכחות.

מה יכול לעשות את ביבי מאושר יותר מהאפשרות להוכיח את צדקתו?

נערה עובדת

"את מכירה עוד אשת ראש ממשלה שעובדת?" שאל נתניהו בראיון ב-YouTube ובערוץ 2. כיוון שהמראיינת דנה וייס לא השיבה, אני מתנדב לעשות זאת. כן, אני מכיר. הנה כמה מהן: נאווה ברק, עליזה שמיר, סוניה פרס - כמעט כל נשות ראשי הממשלה עבדו.

מה כן מבדיל אותן משרה? הן בדרך-כלל לא פרסמו את דבר עבודתן, ובעליהן לא צעקו את זה בראש חוצות. כמובן, יש דבר נוסף - הן עבדו בהתנדבות, בעוד שרה מקבלת שכר. אבל זה בהחלט מובן, כי הרי מדובר במשפחה הזקוקה להשלמת הכנסה, כי אין לה כסף לטיסות, בקושי לכביסה.

עובדת כל יום?

"אשתי הולכת לעבודה בבוקר וחוזרת בערב". כל בוקר? כל ערב? כי לי שרה סיפרה פעם, בשיחה טלפונית, שהיא עובדת כפסיכולוגית בעיריית ירושלים פעמיים בשבוע, וגם זה חצי יום. אז גם שרה בטח מאושרת מהאפשרות להוכיח למבקר שזה שקר.

למען נתניהו

יש הטוענים שחקירת המבקר מיותרת, שלציבור אין עניין בכך. יכול להיות. אבל לנתניהו יש הזכות להוכיח ש"הכול שקר", אז מותר פעם לעשות משהו גם למענו, לא?