זניט אנרגיה ירוקה ו-SLS Solar יקימו 50 פרויקטים

זאת בהיקף 50 קילו-ואט כל אחד ■ היקפו הכולל של הפרויקט הוא 2.5 מגה-ואט ומוערך בלמעלה מ-40 מיליון שקל

זניט אנרגיה ירוקה, חברת השקעות בפרויקטים של אנרגיה מתחדשת, חתמה על הסכם עם חברת SLS Solar, להקמה של 50 פרויקטים של 50 קילו-ואט כל אחד. היקפו הכולל של הפרויקט הוא 2.5 מגה-ואט ומוערך בלמעלה מ- 40 מיליון שקל.

מדובר בהקמה של פרויקטים בחלקות א' של מושבים, בעיקר באזור מועצה אזורית גלבוע שיאפרו שימוש כפול בקרקע באמצעות התקנת הפנלים הסולאריים על עוקבים (trackers) דו-ציריים מוגבהים. התקנה כזו עונה לקריטריונים להעדפה במתן היתרי בניה על פי תמ"א 10 ד' 10. בנוסף לכך, העקיבה מוסיפה לתפוקת המערכות, ועל פי תוצאות בפועל שמדדהSLS בפרויקט שהתקינה לפני כשנה בישראל, תוספת התפוקה עשויה להגיע ל-45% בהשוואה למתקן נייח באותו אזור.

SLS חתמה על הסכמי שכירות עם עשרות בעלי נחלות ובשלב זה היא מטפלת בהיתרי הבניה. במסגרת שיתוף הפעולה בין זניט ו-SLS נבחנים גם פרויקטים בינוניים (עד 10 מגה-ואט).

דש אייפקס רכישות ומיזוגים, בניהולו של יאיר אפרתי, יעצה ל SLS, יצרה את הקשר עם זניט וסייעה בסגירת העיסקה. האסטרטגיה של זניט היא השקעה בפרויקטים מניבים של אנרגיה מתחדשת כשותף פיננסי בעל ערך מוסף ליזמי פרויקטים.

יונתן בן-כנען, מנכ"ל זניט אנרגיה ירוקה, מסביר כי, "מעבר לדרישות הרגולטוריות, האתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני יזמים בתחום האנרגיות המתחדשות הנם הון עצמי וסגירה פיננסית. זניט מספקת ליזמים סולאריים את ההון העצמי הדרוש להקמת הפרויקטים שלהם ומסייעת להם בקבלת המימון הבנקאי על מנת להגיע לסגירה פיננסית בלוח הזמנים הדרוש."

זניט אנרגיה ירוקה הינה חברה להשקעות בפרויקטים של אנרגיה מתחדשת המשקיעה כשותף פיננסי ליזמי פרויקטים. החברה משקיעה בחברות הפרויקט עד 100% ממרכיב ההון העצמי הדרוש להקמתו ומסייעת ליזמים בקבלת המימון הבנקאי על מנת להגיע לסגירה פיננסית. זניט אנרגיה ירוקה הוקמה ב- 2009 על ידי יונתן בן-כנען, תומר רשף ויהונתן קונפורטי, בעלי ניסיון עשיר במימון פרוייקטים בהיקפים גדולים, לרבות פרוייקטים של אנרגיה מתחדשת, בבנקאות להשקעות ובניהול פיננסי. הגיבוי הפיננסי של זניט בא מחברת הנדל"ן האירופאית פוטוריאל, אחת מ- 10 יזמי הנדל"ן הגדולים באירופה, המפתחת מבני מסחר, משרדים ומגורים בהיקף של 1.5 מיליארד אירו.