כפי שנחשף ב"גלובס": טאואר קונה מפעל ביפן ב-140 מיליון דולר

הרכישה צפויה להכפיל את כושר הייצור הנוכחי ותאפשר להשיג את המטרה של מכירות שנתיות בגובה מיליארד דולר עד 2014 ■ תמשיך לספק למייקרון מוצרים לפחות עד 2014

כפי שנחשף ב"גלובס" בסוף פברואר השנה: טאואר הודיעה היום (ב') לבורסה כי חתמה על מסמך הבנות לא-מחייב לרכישת מתקן ייצור של חברת מייקרון טכנולוגיות האמריקנית הממוקם בעיר נישיוואקי ביפן.

הרכישה המתוכננת צפויה להכפיל את כושר הייצור הנוכחי של החברה ולהוסיף יכולת ייצור פוטנציאלית של 60 אלף פרוסות בחודש. זמינותו של כושר הייצור הנוסף נדרשת על מנת לאפשר לחברה לענות על הביקוש הגובר מצד בסיס לקוחותיה ולהיערך לפוטנציאל העסקי הקיים ביפן. רכישה זו צפויה לאפשר לטאואר להשיג את המטרה אותה הציבה לעצמה בתוכניתה העסקית של מכירות שנתיות בגובה מיליארד דולר עד שנת 2014.

במסגרת הצעת הרכישה, ייחתם הסכם לפיו תמכור טאואר מוצרים עבור מייקרון במתקן הייצור ביפן לתקופה שבין השנים 2011 ועד 2014, מה שיאפשר לחברה תקופה מספקת להכשרת קו הייצור היפני לטכנולוגיה הספציפית של לקוחותיה הקיימים והעתידיים. חוזה זה הינו במתכונת "קנה או שלם", בו מתחייבת מייקרון לרכוש כמות מינימאלית של מוצרים מידי חודש.

מתקן הייצור תומך בין היתר בגיאומטריות של 0.15, 0.13, 0.11 ועד 0.095 מיקרון ויכול לשמש גם לייצור מוצרים תוך שימוש בטכנולוגיות של טאואר. החברה מתכננת לממש יכולות אלה ולהשתמש בפלטפורמות ה-Power Management על מנת לעמוד בדרישה הגדלה מצד הלקוחות הקוריאניים של החברה כמו גם לבנות יכולות של High End RF. היקף הייצור המוגבר והגדלת השוק אליו פונה החברה, יאפשרו לטאואר לממש את אסטרטגיית החברה ולהמשיך ולהיות המובילה העולמית בין יצרניות השבבים בטכנולוגיות אנלוגיות ייחודיות.

שווי העסקה המוצעת, לרבות התחייבויות למיניהן, צפוי לעמוד על כ-140 מיליון דולר, מהם כ-40 מיליון דולר ישולמו במזומן וכ-30 מיליון דולר ישולמו על-ידי הנפקת 20 מיליון מניות רגילות של החברה שיונפקו למייקרון טכנולוגיות או לחברת הבת היפנית שלה לפי 1.42 דולר למניה. עקב כך, תהפוך מייקרון לבעלת עניין בחברה בהחזיקה מעל 5% ממניות החברה המקנות זכויות הצבעה. מניות אלה תהיינה חסומות למשך תקופה שתסתיים הדרגתית ב-2013. הצדדים נמצאים כעת במשא-ומתן לניסוח וחתימת הסכם מחייב.

"אנו מצפים להיות בעלי מניות בטאואר"

"בעבר, היו לי מספר אינטראקציות עם חטיבות המחקר והפיתוח והתפעול של מייקרון במסגרת תפקידי בחברה לייצור ציוד סמיקונדקטור," אמר ראסל אלוונגר, מנכ"ל טאואר. "התרבות של מייקרון המחויבת לחדשנות, יעילות ויושר מוחלט היא מהטובות ביותר ואני בטוח כי הרכישה של מתקן ייצור שגדל והתרחב כחלק מהסביבה התרבותית של מייקרון תתרום לשילובו המושלם בטאואר. אנחנו שמחים מאוד על ההזדמנות לקיים הסכם אספקה של מספר שנים עם מיקרון ואנו רואים זאת כשלב ראשון בשיתוף פעולה ארוך טווח. הרכישה של מתקן הייצור ביפן היא צעד אסטרטגי של טאואר לכניסה לשוק היפני ולחיזוק נוכחותנו באזור אסיה תוך מתן שירותי ייצור מקומיים וברמה גבוהה, כמו גם תוספת הכרחית של כושר ייצור בקנה מידה גדול".

"העסקה הנוכחית תעניק למתקן הייצור ביפן גשר ארוך טווח לעבר עתיד מוצלח," אמר סטיב אפלטון, יו"ר ומנכ"ל מייקרון. "ראסל וצוותו הציגו יכולת מרשימה לצמיחה של החברה תוך השגת תוצאות כספיות מרשימות. אנו מצפים להיות בעלי מניות בטאואר ולעבודה המשותפת עמם".

נכון לסוף שנת 2010 היו ברשות טאואר מזומנים בהיקף של 198 מיליון דולר, וזאת לאחר שהחברה רשמה תזרים מזומנים חיובי ב-2010 וכן גייסה ברבעון הרביעי אג"ח בהיקף של כ-100 מיליון דולר.

נציין כי את שנת 2010 סיימה טאואר עם הכנסות של 509.3 מיליון דולר, כאשר בשורה התחתונה נרשם הפסד על בסיס GAAP של 42.4 מיליון דולר, בניטרול הוצאות שלא במזומן, הרוויחה החברה 129.1 מיליון דולר.