מועצת הכבלים אישרה את הערוץ הים-התיכוני "אחלה"

הערוץ החדש של רשת וניהול פלוס יעלה לאוויר בקיץ ■ כמו כן אישרה המועצה לשנות את רישיון ערוץ 24, ולפיו ניתן יהיה להשקיע עד 30% בתוכניות מעורבות - כלומר לא אך ורק מוזיקה

מועצת הכבלים והלוויין הודיעה היום (א') על העלאת הערוץ הים תיכוני של רשת וניהול פלוס, "אחלה". זאת לאחר שהמועצה, בראשותו של ניצן חן, אישרה את הגדלת ההחזקות בטלוויזיה הרב-ערוצית של בעל מניות בזכיינית בטלוויזיה המסחרית.

אם עד כה הוגבלה החזקתו של בעל מניות כזה ל-10% מערוצי הבית בכל פלטפורמה, כעת הוא יכול להחזיק ב-20% מערוצי הבית. כך נמנעה עד כה עליית הערוץ של רשת, בשל החזקותיו של אביב גלעדי, מבעלי מניותיה, בערוצים בטלוויזיה הרב-ערוצית, שהגיעו עד המקסימום האפשרי. לפי ההערכה, הערוץ יעלה כבר בקיץ לאוויר בכבלים ובלוויין.

כמו כן אישרה המועצה לשנות את רישיון ערוץ 24, ולפיו ניתן יהיה להשקיע עד 30% מסכום ההשקעה השנתי בתוכניות מעורבות - כלומר לא אך ורק מוזיקה - ובלבד ש-60% מכל תוכנית תהיה בעלת תוכן מוזיקלי. בכך אושרו תוכניות כמו "יפה לך".

זאת לאחר שהמועצה השתכנעה כי חלו שינויים טכנולוגיים בהרגלי צריכת המוזיקה, המשדרים תוכניות שאינם על טהרת המוזיקה בלבד. המועצה דחתה את הבקשה של 24 להכיר בתוכניות לייף סטייל, וקבעה כי תוכניות אלה אינן חלק אינטגרלי מייעודו של הערוץ.

בחודשים האחרונים ערכה המועצה שימוע מתמשך כדי לבחון את האפשרות להעלאת הערוץ, ושמעה התנגדויות בנדון. בין היתר עלתה התנגדות של ערוץ המוזיקה הייעודי של מימד וקשת, 24.

בערוץ טענו כי בעוד הם מתמודדים עם חובות רגולטוריות מתוקף היותם ערוץ ברישיון של המדינה, מקימה להם המועצה ערוץ מתחרה. בהמשך הוחלט לצאת לשימוע שיבחן את היקף ההחזקות של בעל מניות בטלוויזיה הרב-ערוצית.

במהלך השימוע עבר חוק הרשות השנייה החדש שקבע באופן ברור כי מועצת הכבלים והלוויין רשאית לערוך שינוי בסעיף זה. כך נסללה הדרך להעלאתו של הערוץ.

הערוץ הים-תיכוני צפוי להיות ערוץ בתשלום, ובנוסף לזכיינית רשת - שזו לה טבילת אש ראשונה בטלוויזיה הרב-ערוצית - שותפים בו ניהול פלוס של יואב גרוס ובני מנשה והאמרגן אבי גואטה. עורכו הראשי הוא גיל ריבה, ומי שאמור להוביל תוכניות מרכזיות בו הוא השדר אליקו.

ממועצת הכבלים נמסר כי "ההחלטות שקיבלה המועצה הן החלטות חשובות, שיאפשרו גיוון ופלורליזם במוזיקה ויאפשרו לשחקנים קטנים ובינוניים לצמוח ולהתפתח מבחינה טכנולוגית לכיוון ערוצי HD ותלת-מימד נוספים והן מבחינת מגוון הערוצים וההיקף של ערוצי הנישה ברב-ערוצית, לרבות כאלה שלא היו עד היו בנוף הטלוויזיה הרב-ערוצית".