רמי לוי במגעים לרכישת רשת ניצת הדובדבן

לפי התוכנית, בשלב ראשון יוקמו חנויות קטנות למזון אורגני בצמוד לסניפי רמי לוי שיווק השקמה, תחת המותג "רמי לוי אורגני" ■ בשלב השני יקנה לוי את ניצת הדובדבן

אחרי רכישת עדן טבע מרקט על-ידי רבוע כחול ורכישת אורגניק מרקט על-ידי רשת שופרסל, גם רשת רמי לוי שיווק השקמה מבססת כניסה לשוק המזון האורגני. ל"גלובס" נודע כי רשת רמי לוי שיווק השקמה מנהלת מגעים לרכישת רשת ניצת הדובדבן.

לפי המודל הנדון בין הצדדים, בשלב ראשון יקימו רמי לוי וניצת הדובדבן רשת חנויות קטנות למזון אורגני שיפעלו בצמוד לסניפי רמי לוי שיווק השקמה. הרעיון הוא להקים 10-12 חנויות קטנות שתשתרענה על שטח של 200-250 מ"ר כל אחת.

בשלב זה לפחות אין כוונה להכניס את החנויות לתוך סניפי הסופרמרקט, בדומה למודל ה"חנות בתוך חנות" שבו פועלת רבוע כחול עם עדן טבע מרקט או למודל שמתכוונת רשת שופרסל ליישם בסניפי הרשת. רשת החנויות תפעל תחת המותג "רמי לוי אורגני" - ולא תחת המותג "ניצת הדובדבן".

בשלב השני ירכוש לוי את רשת ניצת הדובדבן.

ניצת הדובדבן הוקמה בשנת 1988 ונמצאת בבעלות הרצל ביבי. לביבי ולוי היכרות רבת-שנים משוק מחנה-יהודה בירושלים, שם פתח לוי את החנות הראשונה שלו, בעוד ביבי עבד בחנות של אביו לממכר קטניות ופירות יבשים.

רשת ניצת הדובדבן מונה היום 12 סניפים, כאשר 8 מתוכם נמצאים בבעלות מלאה של הרשת, ו-4 פועלים בזכיינות. לאחר הפסח בכוונת הרשת לפתוח שני סניפים נוספים, בבית-שמש ובתל-אביב.

אחת החוזקות של הרשת היא בפעילות יבוא רחבה. הרשת, באמצעות חברה-בת, היא יבואנית גדולה של קו מוצרים אורגניים רחב, הכולל קטניות, סירופ, סוגי קמח, פסטות, פירות יבשים ועוד.

כחלק מפעילותה משמשת הרשת כספקית של רשתות אורגניות אחרות, דוגמת עדן טבע מרקט ואורגניק מרקט, אם באופן ישיר ואם באמצעות סיטונאים. הרשת, המעסיקה כ-150 עובדים, מנוהלת על-ידי ארבל שירן, ומחזור מכירותיה עומד על 60-70 מיליון שקל בשנה.

לדברי שירן, הרשת שמה דגש על מוצרים אורגניים, אולם נמכרים בה גם מוצרים שאינם אורגניים. "ישנם מוצרים שעל מנת לייבא אותם במחיר אטרקטיבי, אתה נדרש לייבא כמות גדולה כדי להיטיב עם המחיר של המוצר האורגני. במקרים כאלה אנחנו מייבאים ומשווקים גם מוצרים לא אורגניים", מסביר שירן.

לפני כשבוע החל רמי לוי למכור ירקות אורגניים בסניפי הרשת, במחירים אטרקטיביים. "כרגע אנחנו מוכרים רק גזר ותפוחי אדמה, אבל בתוך שבוע ייכנסו סוגים רבים של פירות וירקות אורגניים", אומר לוי.

לוי סירב להתייחס למגעים עם רשת ניצת הדובדבן.

שירן מסר בתגובה לידיעה כי "קיבלנו מספר פניות ממספר חברות שמתעסקים בתחום המזון בישראל, ואנחנו בודקים כל מיני שיתופי-פעולה".