יוגש כתב אישום נגד איגוד שמאי ביטוח והיו"ר עזרא שוהם

רשות ההגבלים הודיעה כי תגיש כתב אישום, בכפוף לשימוע, נגד איגוד שמאי הביטוח בגין עבירות לכאורה על חוק ההגבלים העסקיים ■ האיגוד: "הפכו זבוב לפיל, לא עברנו על החוק"

כשנה ו-8 חודשים לאחר שפתחה רשות ההגבלים העסקיים בחקירה, היא הודיעה כי בכוונתה להגיש כתב אישום, בכפוף לשימוע, נגד איגוד שמאי הביטוח ומי שמשמש יו"ר האיגוד, עזרא שוהם. על-פי החשד, הם ביצעו לכאורה עבירות על חוק ההגבלים העסקיים.

סגן יו"ר האיגוד, עוד" גידי גלבוע, מסר היום (א') בשם האיגוד: "הפכו זבוב לפיל, על-ידי קבלת מידע כוזב ממקורות מפוקפקים שלא נבדק כיאות. לא עברנו על החוק, ולא נגרם כל פסול במעשינו. אנו ארגון וולונטרי, גלוי ופתוח לחלוטין, הפועל על-פי חוק".

על-פי טיוטת כתב האישום, "במהלך חודש יולי 2008 פנה שוהם לחברי ענף הרכב באיגוד באיגרת, במסגרתה המליץ בפניהם על קו פעולה לפיו יקבעו את שכר-טרחתם בהתבסס על הנתונים שפורטו באיגרת, שכללו בין היתר עלות ממוצעת להפקת חוות-דעת שמאי, זמן השקעה ממוצע בהכנת חוות-דעת שמאי ועלות שעת עבודה של שמאי רכב".

בשנים האחרונות נשמעו טענות רבות מצד שמאי הביטוח נגד חברות הביטוח וגורמים אחרים, המביאים לטענתם לשחיקה ניכרת בשכרם והכנסותיהם.