אחרי באר-שבע: מערכת "כיפת ברזל" מוצבת היום באשקלון

באר-שבע זכתה להיות העיר הראשונה שמוגנת על-ידי מערכת "כיפת ברזל" ליירוט רקטות קסאם וגראד ■ היום מגיעים החיילים להציב את המערכת גם באשקלון

לאחר שבתחילת השבוע שעבר הוצבה בפאתי באר שבע הסוללה הראשונה של מערכת "כיפת ברזל", הוחלט להציב את הסוללה השנייה באזור אשקלון. בכך מקווים במערכת הביטחון להגן על היישובים שמצפון לרצועה מפני ירי קסאמים, פצצות מרגמה ורקטות גראד.

ראש עיריית אשקלון בני וקנין סיפר בראיון לחדשות 2 באינטרנט כי "הצבת מערכת כיפת ברזל תשרה ביטחון ורגיעה בקרב תושבים ובייחוד בקרב הילדים, וזה יתרום לחוסן הנפשי והחברתי". וקנין ציין ש"באשקלון אין מיגון בבתי ספר והגנים ולכן התושבים מאוד שמחים על ההחלטה שהתקבלה".

עם זאת, לאור הטענות כי מערכת כיפת הברזל היא ניסיונית ולא ידוע על הצלחה וודאית שלה, ראש העיר מעדכן שבאשקלון מסבירים לתושבים כי המערכת מעניקה רק חלק מההגנה ולכן עליהם להיערך בהתאם.

תזכורת: הניסוי האחרון של "כיפת ברזל"

בשבוע שעבר הוצבה לראשונה מערכת יירוט הטילים "כיפת ברזל" במבואותיה של באר שבע. טרם ההצבה, ערכו מפעילי המערכת ניסוי מוצלח ביירוט רקטות קסאם וגראד.

שלוש הנקודות הלבנות שתוכלו לראות בקטע הווידאו, הן הרקטות שנורו בניסוי. המיירטים של כיפת ברזל יצאו לעבר המטח והשמידה אותו. בעקבות ההצלחה, הוחלט במערכת הביטחון שהמערכת יכולה כבר לספק את התוצאות המבצעיות והציבו אותה בקו האש.

עם זאת, מדגישים במערכת הביטחון שהצבת המערכת לא מהווה פיתרון הרמטי לירי מרצועת עזה, אך היא מהווה מענה טוב. אתמול אישרה הממשלה את רכישתן של עוד ארבע מערכות "כיפת ברזל", שיוכנסו לשימוש מבצעי בעוד כשנתיים. בעתיד מתכוונים בחיל האוויר להצטייד בעוד עשר סוללות שיגנו על יישובי קו העימות בדרום ובצפון.