עו"ד יפצה את הכדורגלן מנור חסן ב-700 אלף שקל

בית המשפט חייב עורך דין לפצות את חסן ואת סבתו, לאחר שמצא כי הפר את חובת הזהירות ביחס לשיעבוד על דירתם ולא הסדיר את הרישום

בית המשפט המחוזי בתל-אביב חייב את עו"ד טל שחם לפצות את שחקן הכדורגל מנור חסן ואת סבתו בסכום של 700 אלף שקל, לאחר שמצא כי הפר את חובת הזהירות ביחס לשיעבוד על דירתם ולא הסדיר את הרישום.

השיעבוד האמור היה על יחידת דירות במרינה בהרצליה שנרכשה על-ידי חסן עבור סבתו בת ה-90 בסכום של 958 אלף שקל משני אנשי עסקים, אשר לימים הגיעו עד פשיטת-רגל.

הצדדים הסכימו כי השיעבוד יישאר על כנו 24 חודשים, ובתמורה הובטחה לחסן בעלות בעלות על נכס בתל-אביב. עו"ד שחם חתם על ייפוי-כוח המקנה לסבתו בעלות על נכס שני בתל-אביב, שעליו רבצה משכנתא, ובעלת הדירה התחייבה להפקיד מדי חודש סכום של 30 אלף שקל בחשבון נאמנות.

בדיעבד התברר כי השיעבוד על הדירה לא הוגבל לסכום מסוים, כפי שהצהירו המוכרים, והנתבעת לא הפקידה את כל התשלומים. כמו כן, עורך הדין מכר את אחד הנכסים בתל-אביב ולא העביר את התמורה לחסן ולסבתו. גם לא הועברה להם התמורה עבור הנכס השני, ובעקבות הסתבכותם הכלכלית של שני אנשי העסקים, מימש הבנק את השיעבוד על יחידת הדיור.

חסן וסבתו, המיוצגים על-ידי עו"ד רן פינגרר, טענו כי עו"ד שחם לא בדק את השיעבוד ואת מצבת ההתחייבויות של החברה שבבעלות אנשי העסקים.

בית המשפט קבע כי שחם הפר את חובת הזהירות "באי-בדיקתו את הדברים לאשורם, כמו גם בכותבו הוראה בהסכם שאינה משקפת נכונה את המציאות", כפי שכתב השופט איתן אורנשטיין.

עוד ציין השופט: "מצאתי כי הנתבע לא דאג לכך שהביטחונות שניתנו לתובעים יעוגנו ברישום בספרי המקרקעין או ברשם המשכונות, כמתחייב על-פי דין. מחובת עורך דין, המטפל בהסכם שבו שיעבודים, להבטיח כי אלה יירשמו במרשם המתאים, על מנת שאם יידרש הלקוח לממש את השיעבוד - לא תהיה מניעה בדרכו".