האוצר מתכונן לרעידת אדמה: בוחן היערכות המשק לאסון

הצוות בראשות החשב הכללי יגיש מסקנותיו לסגן שר האוצר ב-1 בנובמבר ■ שוקי אורן: "הערכות פיננסית למצבי קיצון למשק בכלכלה מודרנית ובעיקר למשק קטן היא הכרח קריטי"

משרד האוצר מקים צוות בין משרדי בראשות החשב הכללי שוקי אורן שיבחן את ההיערכות הפיננסית והבטיחותית של מדינת ישראל לרעידת אדמה. הצוות יגבש המלצות לשיפור ההיערכות הפיננסית והביטוחית למימון פעולות השיקום שידרשו לאחר רעידת אדמה רחבת היקף בנוסף להערכה של הנזקים הצפויים למדינה בשל רעידת אדמה ויגיש אותן לסגן שר האוצר יעקב כהן ב-1 בנובמבר.

הצוות יוקם בהתאם להחלטת ועדת השרים לעניין הערכות לטיפול ברעידות אדמה שהתקבלה בשבוע שעבר. הצוות יכלול בין היתר נציגים של היועץ המשפטי לממשלה, הממונה על התקציבים באוצר, משרד הפנים, משרד התשתיות הלאומיות, בנק ישראל, משרד הביטחון ורשות החירום הלאומית.

בין פעולות הצוות: הערכת עלויות השיקום על ידי הגורמים השונים והערכת היקף הכיסוי הביטוחי הקיים בגינם; הקמת מאגר נתונים שימפה ויסכם בין היתר את שווי הנכסים של הממשלה, החברות הממשלתיות והרשויות המקומיות ובחינת דרכים לשיפור יכולת הממשלה וגופים פיננסיים להעמיד משאבים לפעולות השיקום הנדרשות.

"הערכות פיננסית למצבי קיצון למשק בכלכלה מודרנית ובעיקר למשק קטן היא הכרח קריטי", אמר החשב הכללי שוקי אורן. "כפי שראינו באירועים שהתרחשו ביפן ובניו זילנד, ההיבט הפיננסי מהווה נדבך מהותי בהתמודדות עם אסון על כל השלכותיו ובעיקר ביכולת השיקום של הכלכלה והמשק".