אומ"ץ נגד נתניהו: הוצאות מופרזות על אחזקת מעון ראש הממשלה

פנתה למבקר המדינה בבקשה לבדוק את מה שהיא מכנה "הוצאות מופרזות על חשבון המדינה לאחזקת מעון ראש הממשלה בירושלים" - דבר המעלה לטענתה "חשד לבזבוז כספי הציבור"

נתניהו לא זוכה לרגע של מנוחה: יו"ר הנהלת תנועת אומ"ץ, אריה אבנרי, פנה הבוקר (ג') למבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, בבקשה כי יבדוק את מה שהוא מכנה "הוצאות מופרזות על חשבון המדינה לאחזקת מעון ראש הממשלה בירושלים".

פנייתה של תנועת אומ"ץ למבקר מבוססת על פרסומים בעיתונות הכלכלית, מהם עולה כי חשבון ההוצאות של המעון הרשמי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים בשנת 2010 הסתכם בסך של 2.2 מיליון שקל (למעלה מ-180 אלף שקל לחודש). הוצאות אלה, נטען, הינן גדולות יותר מאלה של כל ראשי הממשלה שקדמו למר בנימין נתניהו.

אבנרי נותן דוגמאות להוצאות "המוגזמות" לטענתו במכתב. כך, למשל, הסתכמו הוצאות הניקיון השנתיות של המעון בסך למעלה מ-700 אלף שקל; הוצאות המזון של המשפחה הסתכמו בלמעלה מ-260 אלף שקל; הוצאות הגינון - 125 אלף שקל; סידורי פרחים - כ-100 אלף שקל; ביגוד - 50 אלף שקל; ו"עוד שורה של הוצאות ייחודיות שמהן לא נהנו בעבר ראשי ממשלה".

מעבר לכך, מבהיר אבנרי במכתבו, הוצאות אלה אינן כלולות בתקציב נוסף שממנו נהנה ראש הממשלה המיועד, בין השאר, לנסיעות לחו"ל, שירותים רפואיים, אירוח אורחים מחו"ל, אבטחת בני המשפחה, כיבוד קל, חשבונות טלפון, אינטרנט ועוד.

לטענת אומ"ץ, "פירוט ההוצאות לעיל מעלה חשד לבזבוז כספי הציבור בכמה סעיפים וטעון בדיקה של משרד מבקר המדינה".