מספרי מנגו וגאפ נחשפים: המכירות עלו - אך ההפסדים גדלו

מכירות שתי רשתות האופנה של אלביט הדמיה עמדו ב-2010 על 175 מיליון שקל, אולם הפסדיהן עלו ל-23 מיליון שקל ■ פתיחת 4 חנויות גאפ ב-2010 הזניקה את המכירות ב-48%

רשתות האופנה מנגו וגאפ חותמות עוד שנה של הפסדים, למרות עלייה מרשימה במכירות. ב-2010 הסתכם ההפסד התפעולי של שתי הרשתות ב-22.75 מיליון שקל. הפסד זה נוסף להפסד שרשמו השתיים בשנת 2009 ושעמד על 15.75 מיליון שקל.

מנגו וגאפ, יחד עם המותג G סטאר הפעיל בחנות אחת בדיזנגוף סנטר, מהווים את זרוע האופנה של אלביט הדמיה , הנמצאת בשליטת מוטי זיסר. ב-3 השנים האחרונות הסתכמו הפסדי המותגים ב-53.8 מיליון שקל.

רשת האופנה מנגו מונה 28 סניפים, שהאחרון בהם נפתח השבוע בקניון רננים. רשת גאפ נכנסה לישראל בשנת 2009, לאחר שאלביט הדמיה קיבלה את הזיכיון למותג בארץ.

החנות הראשונה של הרשת נפתחה בקניון ממילא, וכיום מונה הרשת 5 חנויות, הפועלות גם בקניון ארנה, קניון עזריאלי, קניון רננים וקניון מול הים. במהלך השנה מתכננת הרשת לפתוח חנות נוספת בצפון הארץ, וכמו כן נשקלת פתיחת חנות עודפים למותג במתחם ביל"ו סנטר.

G סטאר הוא מותג ג'ינסים הולנדי הממותג ונמכר במחירי פרימיום. המותג פעיל, כאמור, עם חנות אחת בלבד בדיזנגוף סנטר. ל"גלובס" נודע כי תחת פתיחת חנויות עצמאיות נוספות, באלביט הדמיה עומדים לפתוח קורנרים של המותג ברשת היוקרה פקטורי 54, צעד שעשוי להגביר משמעותית את החשיפה שלה זוכה המותג בארץ.

פתיחת 4 חנויות גאפ ב-2010 הזניקה את מחזור המכירות של זרוע האופנה ב-47.6%. המכירות הסתכמו ב-2010 ב-174.8 מיליון שקל, לעומת מכירות של 118.4 מיליון שקל ב-2009.

בחודשים האחרונים התנהלו מגעים למכירת פעילות מנגו וגאפ לידי קבוצת המשביר לצרכן. המגעים לא הבשילו בסופו של דבר, ככל הנראה לאחר שהובהר כי קבוצת המשביר לצרכן לא תוכל להכניס את המותגים לתוך רשת המשביר לצרכן כ"חנות בתוך חנות".

מאלביט הדמיה נמסר כי התוצאות הושפעו מהוצאות חד-פעמיות בגין השקת מותג גאפ בישראל ומהוצאות טרום פתיחה של החנויות החדשות שנפתחו במהלך 2010. בנוסף, מטה החברה הורחב כחלק מהיערכות הקבוצה להרחבת הפעילות טרם פתיחת החנויות בפועל.

עוד מציינת החברה כי ב-2010 נרשמה עלייה במכירות חנויות זהות ברשת מנגו ובחנות G סטאר, וכי רשת גאפ השלימה חדירה מוצלחת לשוק האופנה בישראל. בחודש האחרון הושקו מועדוני הלקוחות של 3 המותגים, ואלה זוכים להצלחה ושעורי הצטרפות גבוהים.