תחרות בפייסבוק: מצאתם טעות בחשבונית? קבלו סרט וארוחה

המועצה לצרכנות מקיימת את תחרות "הטעות החשבונאית הגדולה" בפייסבוק, במטרה לעודד צרכנים לעקוב אחר חשבונותיהם ולהיות ערניים לטעויות

במסגרת פעילות הפייסבוק של המועצה הישראלית לצרכנות, קוראת המועצה לחבריה ברשת החברתית להציג טעויות שמצאו בחשבונות לתשלום שקיבלו, כשהטעות הגדולה ביותר תזכה את הצרכן בפרס.

זאת כחלק ממהלך נרחב להגברת המודעות לנושא ולעידוד צרכנים לעקוב אחר חשבונותיהם ולהיות ערניים לטעויות המתבצעים בהם על-ידי החברות השונות.

הגולשים הערניים מתבקשים על-ידי המועצה להעלות לדף הפייסבוק שלהם את החשבון עם הטעות ולתייג את המועצה לצרכנות, כשהחשבון בו תתגלה הטעות הגדולה ביותר יזכה את בעליו בזוג כרטיסי VIP לסרט וארוחת ערב. זאת, יש לציין, רק לאחר שהמועצה תבדוק את החשבונות ותעמת את הפרטים במקרה הצורך מול החוזים וההסכמים הקיימים בחברות שערכו אותם.

מאז הכריזה המועצה לצרכנות על קמפיין "עושים חשבון לחשבון", במטרה לעודד צרכנים לבדוק את חשבונותיהם, מגיעות למועצה תלונות רבות בעניין.

כחלק מהקמפיין העלתה המועצה לאחרונה לאתר האינטרנט שלה מדריך לקריאת חשבונות, בו מקבל הגולש מידע מקיף על החשבונות אותם הוא משלם - חשבונות של חברות הסלולר, חשמל, גז, ארנונה מים, כבלים ולוויין - כשבעתיד יתווספו גם חשבונות נוספים.

ב"שיטוט" עם העכבר על פני כל חשבונית מקבלים פרשנות והסבר לכל אחד מהסעיפים המוצגים בה. עוד מופיעים במדריך טיפים לצרכן, תלונות נפוצות בתחום והיבטים חוקיים של הנושא.

מנכ"ל המועצה, עו"ד אהוד פלג, מזכיר כי "בדיקת חשבונות היא כלי הבקרה של הצרכן למניעת תשלום יתר ולקבלת החלטות בדבר צריכה נבונה וחסכונית".