לידר שוקי הון מעלה שווי "תמר": "קנו ישראמקו"

האנליסט עוז לוי: "שותפות 'תמר' מצויות לקראת החתימה על חוזי אספקת הגז ארוכי הטווח מול חברת החשמל בהיקף מוערך שבין 22 ל-25 מיליארד דולר"

לידר שוקי הון מעריכים כי שותפות "תמר" מצויות לקראת החתימה על חוזי אספקת הגז ארוכי הטווח מול חברת החשמל בהיקף מוערך שבין 22 ל-25 מיליארד דולר. עוז לוי, אנליסט האנרגיה של לידר, מעריך בסקירה שהגיעה לידי "גלובס" כי ההסכם שייחתם ישקף עלייה חדה במחירי הגז לרמה ממוצעת של 6 דולר ליחידת חום.

לוי מעריך כי הביקוש לגז טבעי יכפיל את עצמו עד 2013, דבר שיתבטא כבר בהכפלת הכמות החוזית מול חברת חשמל לרמה התחלתית של 5-5.5 BCM וגידול הדרגתי בכמויות בהמשך.

"ייתכן וחברת החשמל תחליט להקדים את הסבת התחנה בחדרה ותתחייב על כמות גדולה יותר של גז מתמר בהמשך, על מנת לקבל הוזלה בתעריף. תרחיש זה לא נלקח בתחזיות ולהערכתנו עשוי אף להעלות את השווי הכלכלי של 'תמר'", כותב לוי.

בשורה התחתונה מעריך לוי כי בשבועות הקרובים עשויה חברת חשמל לחתום על הסכם אספקה ארוך טווח ראשון עם השותפות ב"תמר". לאור כך, מעדכן לוי את שווי מאגר "תמר" ובהתאם מעלה את מחיר היעד לישראמקו מ-42 אגורות ליחידת השתתפות ל-51 אגורות, זינוק של 15% על מחיר הבסיס הבוקר.

בזווית רחבה יותר, מעניק לוי המלצות "תשואת שוק" לדלק אנרגיה , דלק קידוחים ואבנר עם מחירי יעד של 1,540 שקל, 14 שקל ו-2.44 שקלים, בהתאמה. לוי מדגיש כי קיימת העדפה ברורה לאחזקה בדלק אנרגיה על פני 2 השותפויות - דלק קידוחים ואבנר.