בכיר נוסף ברשות המסים, עו"ד אלדד נח, פורש

נח, מנהל החטיבה המקצועית ברשות המסים: "בשלב מסוים הצורך להרוויח יותר הופך לשיקול רלוונטי; הפירמידה מתחילה להיות צרה - הייתי צריך לשקול לאן אני יכול להתקדם"

האם נמשכת המגמה של פרישת בכירים ברשות המסים? עו"ד אלדד נח, מנהל החטיבה המקצועית ברשות, הודיע למנהל רשות המסים היוצא, יהודה נסרדישי, על פרישתו מתפקידו, לאחר 3 שנים בתפקיד מנהל החטיבה ו-10 שנות שירות ברשות המסים.

עו"ד נח החל את דרכו ברשות כמפקח בכיר בפקיד שומה למפעלים גדולים, ובהמשך עבר לחטיבה המקצועית ועמד בראש מחלקת שינויי מבנה, המתווה את מדיניות הרשות בקביעת עקרונות המיסוי של עסקאות מיזוג, פיצול או העברת נכסים בין תאגידים ישראליים וזרים.

ב-3 השנים האחרונות כיהן נח כמנהל החטיבה המקצועית ברשות המסים. בין הנושאים הבולטים שעסקה בהם המחלקה המקצועית בשנה האחרונה היה נושא מיסוי תמלוגי תגליות הנפט והגז, שעוגנו במסקנות ועדת ששינסקי ואושרו בכנסת בשבוע שעבר.

נח אף שימש כחבר הוועדה לבחינת השלכות המס הכרוכות ביישום המלצות ועדת בכר, אשר קבעה את עקרונות המס במכירת "מוניטין" ונכסים בלתי מוחשיים אחרים, ובהמשך כחבר הוועדה שהוקמה לצורך בחינת היבטי המס של הפחתת נכסים בלתי מוחשיים.

הוועדה המקצועית שבראשותו, הדנה זה יותר משנה בעקרונות המיסוי של הפחתות הון, רכישות עצמיות של מניות והטלת המס על דיבידנד מרווחי שיערוך, מסיימת בימים אלה את עבודתה ועתידה להגיש את מסקנותיה טרם פרישתו.

נח מבקש להבהיר כי אין לשייך את פרישתו למה שמכונה "שרשרת העזיבות מהרשות". "זו הייתה החלטה עצובה עבורי", אמר היום (ג') ל"גלובס". "אני מאוד אוהב את הרשות ואת התפקיד שלי. בשנים האחרונות, כמנהל החטיבה המקצועית, עסקתי בדברים הכי מעניינים ומאתגרים, אבל זה עיסוק מאוד אינטנסיבי, סביב השעון, עם הרבה אחריות, ויש בו שחיקה מסוימת. פעם היה מי שהגדיר אותנו 'חדר העסקאות של המדינה', כל הדברים הכי גדולים עוברים פה, ויש פה תמיד לחץ. אחרי התלבטות מאוד ארוכה החלטתי לבחון את דרכי בשוק הפרטי".

במקרים קודמים, שיחק גם השיקול הכלכלי תפקיד מכריע בהחלטת הבכירים לפרוש.

"זה נשמע תמיד בקונוטציה שלילית, שאדם הולך לעשות לביתו, אבל אין ספק שזה נכון. כשאתה נמצא בשירות הציבורי, אתה שם בעיקר בגלל תחושת השליחות, אף שלפעמים צוחקים כשאנחנו אומרים את זה. בשלב מסוים הצורך להרוויח יותר ולתת למשפחה הופך לשיקול רלוונטי", מסביר נח.

בראשית השבוע פורסם ב"גלובס" כי עו"ד ורו"ח משה מזרחי פורש מתפקידו כיועץ המשפטי של רשות המסים. ההערכות היו כי פרישתו באה על רקע הבנתו כי הוא אינו בין המועמדים להחליף את יהודה נסרדישי.

גורמים שונים מעריכים כי שיקול דומה הניע גם את נח. לדבריו, זהו אינו שיקול יחיד, אך "הפירמידה מתחילה להיות צרה, והגעתי לצומת שהייתי צריך לשקול לאן אני יכול להתקדם", אמר.

- לאן אתה הולך מכאן?

"אני לא יודע. כרגע אני בוחן את האופציות. עד עכשיו נמנעתי מלבדוק את הדברים מתוקף תפקידי".