חיים ישראל: "ה-S&P 500 יעלה השנה ל-1,400 נקודות"

על אף הזעזועים שפקדו את העולם ברבעון הראשון, תחזית ההשקעה של מריל לינץ' ל-2011 כולה תקפה ■ האנליסטים נשארים אופטימיים ■ אז איפה להשקיע וממה להיזהר?

הרבעון השני של 2011 החל כבר לפני שבוע, והאנליסטים של מריל לינץ' מכריזים כי על אף הזעזועים שהתרחשו לאחרונה ברחבי העולם, החל מאסונות טבע, עבור במתח פוליטי וכלה בחובות ממשלתיים, תחזית ההשקעה שלהם בתחומי הקצאת נכסים, מגזר הסחורות ואחזקה בחובות ממשלתיים מדצמבר 2010 עדיין תקפה.

במבט קדימה, במריל לינץ' מציינים כי הם מודאגים מדעיכת המומנטום בתחום השינויים במדיניות המוניטרית בעולם, וכן מההפסדים הנוספים הצפויים מירידה באספקת הנפט במדינות ההמזרח התיכון וצפון אפריקה. עם זאת, מדגישים האנליסטים, כלכלת ארה"ב חווה שיפור מתון וחוסר-האיזון בשווקים רבים בעולם מתחיל להסתדר כגון העודף המסחרי של סין או חוסר התחרותיות בגוש האירו במדינות הפריפריאליות.

כך או כך, במריל לינץ' מאמינים כי המשך הצמיחה נמצאת בסיכון מתמעט, ואף כי הכלכלה העולמית נמצאת בדרך הנכונה לצמיחה. בהתאם, צופים האנליסטים צמיחה בתמ"ג העולמי בשיעור של 4.2% השנה ושל 4.9% ב-2012, וממליצים למשקיעים להמשיך להשקיע תוך נטילת סיכונים בתקופה הקרובה.

הכלכלה העולמית נשארת במסלול התאוששות

ברזולוציה קרובה יותר, במריל לינץ' צופים מספר אתגרי השקעה מרכזיים בחודשים הקרובים. מחד, הלחץ גובר מכיוון מגזר הסחורות אך לדעתם של האנליסטים אין בכך בכדי לזעזע את המערכת מכיוון שמדובר בתופעה זמנית. מאידך, העלייה המתמדת במחירי הנפט השנה, למעלה מ-130 דולר לחבית, כן עלולה לגרום לנזק כלכלי משמעותי.

ועדיין, האנליסטים מעריכים כי הכלכלה העולמית נשארת במסלול התאוששות, וזאת בשילוב עם מדיניות מוניטרית נוחה יחסית. הם מעלים את ההמלצה למגזר הסחורות, בד בבד עם הורדת המלצה למניות גלובאליות.

חיים ישראל: "הנפט יגיע ל-140 דולר לחבית השנה"

חיים ישראל, סגן מנהל המחקר שווקים מתעוררים במריל לינץ', הדגיש בשיחה עם "גלובס" כי הם מעריכים שמדד ה-S&P 500 יעלה בעוד כ-5% השנה ויגיע בסוף 2011 לרף ה-1,400 נקודות.

ישראל הדגיש כי במריל לינץ' מוטים יותר שווקים מפותחים משווקים מתפתחים ומעדיפים את שוקי אירופה (בדגש על בריטניה וצרפת) על פני ארה"ב, שההמלצה על השוק האמריקני הורדה מ"תשואת יתר" ל"נייטראלי".

במריל לינץ' נותנים כאמור דגש גדול על הסחורות, ומעדיפים את מגזרי האנרגיה והמתכות היקרות. על פי ישראל, מחירו של הנפט בסוף הרבעון השני יעמוד על 122 דולר לחבית, כאשר מחירה של חבית יכול להאמיר עד ל-140 דולר במהלך השנה הנוכחית.