ח"כ אורי אריאל: להחזיר את תדרי הרדיו שניתנו לפלסטינים

ח"כ אריאל מהאיחוד הלאומי לשר התקשורת משה כחלון: "ראוי שישראל תפסיק לאפשר לפלסטינים לשדר הסתה באמצעות תדרי רדיו ששייכים לה על-פי חוק"

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) פנה לשר התקשורת, משה כחלון, בדרישה להחזיר לישראל את תדרי הרדיו שהוקצו לפלסטינים.

"נראה שקצת שכחנו, אבל הפלסטינים קיבלו בהשאלה משהו ששייך לנו. ראוי שישראל תפסיק לאפשר לפלסטינים להמשיך לשדר הסתה באמצעות תדרי רדיו ששייכים לה על-פי חוק", כתב אריאל בשאילתה שהוגשה אתמול (ג').

בשנת 1994 השאילה שרת התקשורת, שולמית אלוני, תדרי רדיו לפלסטינים. לטענת אריאל, המייצג לדבריו את עמדת מפלגתו, "בחלוף השנים התברר כי לא רק שלא קמה תחנת רדיו פלסטינית נוסח 'קול השלום', אלא התברר שהם משתמשים בתדרים שהוקצו להם כדי להסית נגד ישראל, לעודד טרור ולהאדיר מחבלים".

לדבריו, בעלות על תדרי רדיו היא סממן מהותי של ריבונות, ו"נכון להיום הפלסטינים אינם ריבוניים ביהודה ושומרון וגם לא יהיו בעתיד, לפחות כל עוד הם ממשיכים להתייחס אל רוצחי ילדינו כגיבורים לאומיים".

ממשרד התקשורת נמסר כי "מבדיקה שעשינו עלה כי עד כה לא התקבלה כל שאילתא מח"כ אורי אריאל בנושא".

חילופי האשמות סביב "רדיו דרום"

בתוך כך, נמשכים חילופי הדברים בין הרשות הפלסטינית לממשלת ישראל באשר להפרעות לשידורי הגל השקט ב"רדיו דרום".

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", תחנה פיראטית המשדרת מאזור הרשות משבשת ומפריעה לשידורי "רדיו דרום" באזור חבל לכיש.

ברשות הפלסטינית אומרים היום (ד') כי ישראל היא זו שמקשה על פתרון הבעיה. "הנושא עלה פעמים רבות בוועדה המשותפת לתיאום ולשיתוף-פעולה בין ישראל לפלסטינים", נמסר ל"גלובס". "אנחנו מעוניינים לפתור את הבעיה, והצענו שיאפשרו לנו להכניס ציוד מתאים לאיתור מקור ההפרעה של שידורי הרדיו, אבל התשובה שקיבלנו בכל פעם הייתה שלילית".

מנגד, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, רס"ן גיא ענבר, אמר כי ישראל אינה מקור הבעיה, אלא דווקא הרשות הפלסטינית, שאינה עושה די כדי לפתור אותה. לדבריו, המכשור שמבקשים הפלסטינים להכניס כדי לאתר את מקור ההפרעה אינו קשור לאיתור שידורים פיראטיים.

"במסגרת הוועדה המשותפת", אומר רס"ן ענבר, "משרד הביטחון הדגיש בפני הנציג הפלסטיני כי על אף הסיכומים והתחייבות הפלסטינים להקמת תת-וועדה לטיפול בהפרעות הרדיו, טרם הוקמה הוועדה, וישראל מצפה מהרשות להילחם בשידורים הפיראטיים באזור, כפי שעשתה באזורים רבים ביהודה ושומרון במהלך השנה האחרונה".

ממשרד התקשורת לא התקבלה תגובה בנושא עד לפרסום הידיעה.