אל-ערבייה: "המחליף של מחמוד אל-מבחוח חוסל בסודן"

רשת הטלוויזיה הערבית: אחד ההרוגים הוא בכיר בחמאס האחראי על החימוש והרכש ■ סודן מאשימה את ישראל בחיסול, וקצין בכיר מהמערב מאשר: "ישראל עומדת מאחורי התקיפה"

"אחד ההרוגים שחוסל בסודן הוא בכיר בחמאס האחראי על החימוש והרכש של הארגון", כך דיווחה רשת הטלוויזיה אל ערבייה. סודן תגיש למועצת הביטחון של האו"ם תלונה נגד ישראל בטענה שחיסלה באמצעות טיל מן האוויר, שני בני אדם שישבו במכונית ליד שדה התעופה של פורט סודאן. בראיון למגזין האמריקני "טיים" אישר גורם צבאי מערבי בכיר שזהותו אינה ברורה, את טענות סודן ואמר כי "ישראל עומדת מאחורי התקיפה".

מקורות פלשתינים מדווחים שהטיל יועד למחליפו של בכיר חמאס שחוסל בדובאי - מחמוד אל מבחוח, שהיה אחראי על הברחות נשק מאיראן לרצועת עזה. על פי מקורות ביטחון מערביים החיסול בוצע באמצעות משדר שהוצמד למשלוח הנשק, והטיל שנורה התביית עליו. אתמול (ד') הטיל שר החוץ של סודן, עלי קארטי, את האחריות לביצוע התקיפה על ישראל. הוא אף טען כי בידיו "הוכחות חותכות" למעורבותה של ירושלים במעשה, אך הבהיר כי הוא "אינו יודע מה הייתה הסיבה לתקיפה".

תקיפה מסתורית

בסודן נמשכת חקירת האירוע שלשום, בו חוסלו שני בני אדם שנסעו ברכב 15 ק"מ דרומית לעיר פורט-סודן. מקור צבאי במדינה אמר היום כי לפני שלושה שבועות איתר חיל האוויר הסודני פעילות של מטוס שצילם את האזור שבו אירעה התקיפה אמש.

גורמים סודניים רשמיים אומרים כי התקיפה התרחשה מכיוון הים ועדי ראייה סיפרו כי הבחינו בשני מסוקי אפאצ'י ובשלושה פיצוצים. צבא סודן ירה לעבר המסוקים, אך לא הצליח לפגוע בהם.

הטלוויזיה הסודנית הממלכתית שידרה אתמול תמונות של זירת התקיפה, ובהן ניתן לראות את המכונית שנפגעה. עדי ראייה דיווחו כי יכלו להבחין בגופות ההרוגים מוטלות בצד הרכב שנפגע.

לדברי אחמד תחריר, דובר הפרלמנט הסודני , כלי הטיס הגיחו מכיוון הים האדום - אך לא ברור למי הם שייכים. "שמענו שלושה פיצוצים חזקים", ציין גורם בשדה התעופה, "יצאנו החוצה כדי לראות מה קרה ועדי ראייה סיפרו שהבחינו בשני מסוקים, שנראים כמו מסוקי אפאצ'י, חולפים באזור".