לברון ג'יימס קיבל אחוזי שליטה מינוריים בליברפול

חברת השיווק של כוכב ה-NBA חתמה על הסכם שת"פ עם החברה האמריקנית השולטת על מועדון הפרמיירליג; במסגרת ההסכם, יחזיק לברון גם במניות של בוסטון רד-סוקס

הכדורסלן לברון ג'יימס, כוכבה של קבוצת ה-NBA מיאמי היט, חתם על חוזה שת"פ עם Fenway Sports Group, החברה האמריקנית המחזיקה בקבוצת הבייסבול בוסטון רד-סוקס ובליברפול, מועדון הכדורגל מהפרמיירליג האנגלית.

FSG (לשעבר NESV), סגרה על הסכם עם חברת שיווק הספורט של ג'יימס - LRMR Marketing & Branding, שבמסגרתו יהפוך ג'יימס עצמו לבעל אחוזי שליטה מינוריים בליברפול, וכמו כן ברד-סוקס. בתמורה, תייצג FSG את השחקן ותקדם את עסקיו ברחבי העולם, כולל ניסיון להגדיל את מעגל המפרסמים האישיים שלו, שכולל כיום תאגידי-ענק דוגמת נייקי, מקדונלד'ס וקוקה קולה.

FSG רכשה את ליברפול באוקטובר האחרון עבור 300 מיליון ליש"ט. יו"ר החברה, טום וורנר, הסביר ל"פייננשל טיימס" את מהות חתימת ההסכם עם לברון: "זה יגדיל את החשיפה שלנו ברחבי העולם. כשניקח בקיץ את ליברפול למסע משחקי הכנה באסיה, נוכל לדבר עם חברות מקומיות על לברון".

וורנר הוסיף כי "יש מעט מאד ספורטאים שמסוגלים לייצר חשיפה כמו של לברון. אנחנו מרגישים ששיתוף הפעולה שלנו בשווקים צומחים יצליח לייצר לשני הצדדים הזדמנויות שהם לא היו מגיעים אליהן לבד".

לברון עצמו אמר: "זאת הזדמנות גדולה עבורי. מרגע שדרכתי על הפארקט ב-NBA, הפכתי למעשה לאיש עסקים". ג'יימס התייחס גם לכמות האליפויות שבהן זכתה ליברפול באנגליה: "18? אני רואה את עצמי מנסה לשחזר את ההישג הזה".