הנשק החדש של דובר צה"ל בהסברה: יאיר נתניהו

בנו של רה"מ יועבר מתפקידו הנוכחי ביחידת דובר צה"ל וישובץ בתפקיד אחר ביחידה - בענף התקשורת הבינלאומית האמון על הפעילות הדוברותית מול כלי תקשורת מאירופה ומארה"ב

רב"ט יאיר נתניהו, בנו הבכור של ראש הממשלה, יועבר מתפקידו הנוכחי ביחידת דובר צה"ל, וישובץ בתפקיד אחר ביחידה, בענף התקשורת הבינלאומית האמון על הפעילות הדוברותית מול כלי תקשורת מאירופה ומארה"ב.

ל"גלובס" נודע כי לאחר שנה וחצי של שירות הוחלט לשנות את שיבוצו של נתניהו הצעיר ביחידה, זאת מטעמים פנימיים של היחידה ולבקשתו.

נתניהו הצעיר, 20, התגייס בשלהי 2009 לצבא ושובץ ביחידת דובר צה"ל לאחר שעבר את כל המבדקים המתאימים. הוא שובץ כמש"ק בפיקוד מרכז ביחידה, אולם באחרונה הוחלט לשבצו ביחידה אשר אמונה על הפעילות מול כלי תקשורת ברחבי אירופה ובארה"ב.

לחטיבה זו משובצים בעיקר חיילים בעלי ידע בשפות זרות ובעלי הבנה נרחבת בפעילות הניו-מדיה. זאת, לאחר שבתקופה האחרונה הגדילה היחידה במידה משמעותית את עשייתה ברשתות החברתיות, באתרי שיתוף הקבצים ובפעילות מול בלוגרים רלוונטיים ברחבי העולם.

נתניהו הבן אמור לענות על שאילתות של עיתונאים זרים, שספק אם יידעו כי החייל שעומד מולם הוא בנו של ראש הממשלה.

נודע כי נתניהו מוערך על-ידי מפקדיו ביחידה, אף שמספר פעמים רותק לבסיס בשל איחורים, גם בתקופת שירותו וגם בתקופת הקורס. הוא אינו זוכה להעדפה כלשהי, פרט לעובדה כי הוא מוקף שמירה פרטנית צמודה גם בתוך הבסיסים שבהם הוא שוהה לצורך עבודתו הצבאית. בנובמבר האחרון קיבל היתר מיוחד מהצבא להצטרף לנסיעה מדינית של ראש הממשלה ורעייתו שרה לארה"ב.

מדובר צה"ל נמסר כי "הדיון, הטיפול וההחלטות הנוגעות לרב"ט יאיר נתניהו אינם חורגים מנהלי היחידה. דובר צה"ל אכן אישר את ההמלצה להעבירו לתפקיד אחר ביחידה בתום שנה וחצי של שירות, על-פי בקשתו וכמקובל ביחידה. מימוש ההחלטה מתקיים בימים אלה".