סופית: אורי בר-לב לא יעמוד לדין - התנצל ויפרוש מהמשטרה

כך הודיע היועמ"ש יהודה וינשטיין ■ ניצב בר-לב: "אני מקבל אחריות מלאה על ההתנהגות הבלתי ראויה בהקשר המיני כלפי ד"ר אורלי אינס" ■ אינס בתגובה: "האמת יצאה לאור"

היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, החליט לסגור את תיק החקירה נגד ניצב אורי בר-לב בשל חוסר עניין לציבור, ולהימנע מהגשת כתב אישום נגדו בעבירה של הטרדה מינית כלפי ד"ר אורלי אינס.

וינשטיין קיבל את החלטתו נוכח עמדתה של אינס בעקבות התנצלותו של בר-לב בפניה.

בר-לב הודיע כי הוא "מקבל אחריות מלאה על ההתנהגות הבלתי ראויה בהקשר המיני" כלפי אינס, והביע צער על הפגיעה בשמה הטוב כתוצאה מפרסומים שונים שליוו את הפרשה.

בר-לב הודיע עוד כי כביטוי לקבלת אחריות זו הוא מתנצל בפני אינס, ובמקביל הודיע על פרישה משירות במשטרת ישראל.

בהודעת משרד המשפטים אחר-הצהריים (ה') נמסר כי בחקירת מח"ש בעניינו של בר-לב נמצאו ראיות מספיקות להעמדתו לדין של בר-לב בעבירה של הטרדה מינית, וכי גירסתה של אינס הוכחה כאמינה.

"במהלך תהליך קבלת ההחלטות בפרשה, עוד בטרם זומן לשימוע, פנה ניצב אורי בר-לב באמצעות באי-כוחו, וביקש לקבל אחריות מלאה על התנהגותו הבלתי ראויה בהקשר המיני כלפי ד"ר אורלי אינס, ולהביע צער על הפגיעה בשמה הטוב כפועל יוצא מפרסומים שונים שליוו את הפרשה", נמסר ממשרד המשפטים.

בעקבות זאת הביעו אינס ועורכות דינה את עמדתן בנושא בפני וינשטיין, והיום החליט היועץ המשפטי לקבל את המלצת מח"ש והפרקליטות, ולפיה "נוכח טיב המעשים ומכלול נסיבות העניין, על היבטיו הציבוריים, האישיים והמשפטיים, אין עוד הצדקה למיצוי ההליכים בפרשה זו", והורה על סגירת התיק.

נזכיר כי בתחילה סירבה ד"ר אינס לפשרה עם בר-לב, אך בהמשך הודיעה כי היא מוכנה לסגירת התיק הפלילי נגדו אם הוא יתנצל בפומבי.

אינס: האמת יצאה לאור

ד"ר אורלי אינס מסרה בתגובה: "האמת יצאה לאור. החלטת היועץ המשפטי לממשלה מאששת את מה שטענתי לכל אורך הדרך, כי ניצב אורי בר-לב ביצע בי עבירות מין חמורות, ועכשיו גם בר-לב עצמו מודה בכך.

"אני מצטערת צער עמוק על כך שנציגים מטעמו של ניצב במשטרת ישראל, מועמד למפכ"ל, הכפישו וביזו קורבן עבירה, תוך יצירת סיפור בדוי, כאילו מדובר היה במשיכה ביד ותו לא.

"אני מקווה שהחלטת היועץ וההודאה הפומבית של בר-לב יאפשרו לי להתחיל לאסוף את השברים ולשקם את מעמדי האישי והמקצועי שנלקחו ממני ביד גסה".