אין סימני נפט ב"לוויתן"? השותפות בקידוח דווקא נתקלו בממצאים בשכבת הנפט הראשונה

פרסומים הבוקר בתקשורת: נובל אנרג'י לא מצאה סימני נפט בקידוח - ולכן החליטה להפסיקו ■ ל"גלובס" נודע כי השותפות בקידוח נתקלו בממצאים אך הם אינם חד-משמעיים עדיין ■ מקורבים לקידוח: "הפרסומים - חסרי אחריות ומשוללים כל יסוד; ספקולציה המעידה על חוסר הבנה"

האם נובל אנרג'י מסתירה מידע מהותי? בניגוד לפרסומים שונים היום (א') בתקשורת לפיהם השותפות בקידוח "לוויתן" טרם מצאו נפט במאגר ולכן החליטו על הפסקת הקידוח, ל"גלובס" נודע כי השותפות דווקא נתקלו בממצאים בשכבת הנפט הראשונה, בעומק של יותר מ-5,800 מטר, אך הם אינם חד-משמעיים עדיין. נציין את דלק קידוחים ואבנר , השותפות ב-22.67% מהזכויות בקידוח כל אחת, וכן את רציו (15% מהזכויות בקידוח).

מקורבים לקידוח הגדירו את הפרסומים כ"ספקולציה המעידה על חוסר הבנה". לדברי אותם גורמים, "שכבת המטרה בכל קידוח בעולם היא יעד של עומק ולא מספר אבסולוטי, ולכן הפרסום כאילו הגיעה הקידוח לשכבת המטרה בעומק מסוים - משולל כל יסוד".

לדברי אותם גורמים, הקידוח, שהופסק בשל כשל טכני, יחודש ויימשך לעומקים גדולים יותר מתוך רצון למצות את האפשרויות לגלות נפט באותה שכבה שעומקה עשוי להגיע ל-8,000 מטר. אותם גורמים הגדירו את הפרסומים "חסרי אחריות".

נזכיר כי בסוף השבוע שעבר, לפני 9 ימים, הודיעה השותפה האמריקנית בקידוחי "תמר" ו"לוויתן" כי החליטה להפסיק את קידוח "לוויתן 1" למשך כמה חודשים בשל "בעיות טכניות" של דיפון פיר הקידוח והצורך להביא חומרים ומכשירים מיוחדים מחו"ל, שאינם בנמצא בישראל.

עוד נציין כי החל מעומק של כ-5,800 מטר, המוגדר כשכבת הנפט הראשונה, סיפקו השותפות סיכוי של 17% למציאת נפט.