מכתשים רוכשת מוצר מדופונט האמריקנית; ההכנסות זניחות

מדובר בפורמולציה להגנה על כותנה וקנה סוכר, שווקים שלהערכת החברה מצויים בצמיחה ■ ההכנסות מהמוצר בשנה הקרובה יסתכמו בכ-1.5% בלבד מההכנסות השנתיות של מכתשים

חברת מכתשים אגן , מקבוצת IDB של נוחי דנקנר, רוכשת מענקית האגרו-כימיה האמריקנית דופונט (סימול: DD) זכויות, רישוי ומלאי של פורמולציה בשם דיורון (Diuron), המיועדת להגנה על כותנה וקנה סוכר. כך הודיעה היום (א') החברה בדיווח לבורסה. החברה תרכוש גם זכויות של מותגים נוספים - דירקס (Direx) וקרמקס (Karmex).

מכתשים מציינת בדיווח כי סכום הרכישה אינו מהותי, אך היא מסבירה כי הסיבה לרכישה הינה הערכת החברה כי שווקים אלה "מצויים בצמיחה". מכתשים סבורה כי מכירות המוצר בשנה הראשונה שלאחר הרכישה יסתכמו ב-35 מיליון דולר.

"ההתקשרות בהסכם בקשר עם מוצר חשוב זה תאפשר לחברה להגיע ללקוחות נוספים ותחזק את מעמדה של החברה בעיקר בשווקים הצפון אמריקה ובברזיל, וכן באסיה", נכתב בהודעת מכתשים.

דופונט נסחרת בוול סטריט לפי שווי של 51 מיליארד דולר ומכתשים אגן נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של 8 מיליארד שקל. מכתשים הפסידה 132 מיליון דולר בשנת 2010, כאשר הכנסות החברה הסתכמו ב-2.3 מיליארד שקל. אם כן, ההכנסות הצפויות מהדיורון אינן מהותיות ומהוות כ-1.5% בלבד מההכנסות השנתיות.

"קרמקס ודירקס הם מותגים ותיקים ומובילים אשר מועדפים על חקלאים בעולם כולו", אמר ד"ר יואב זייף, סמנכ"ל מוצרים ושיווק גלובלי במכתשים. "שנה לאחר הרכישה וללא סינרגיות אנו מצפים לייצר מכירות שנתיות נוספות לחברה בסך של כ-35 מ' ד'. יש לנו נסיון רב בייצור ושיווק דיורון שהינו חומר פעיל בו אנו ממשיכים לתמוך באמצעות הרכישה. בנוסף להרחבת סל המוצרים הרכישה גם תאפשר לנו להרחיב את קהל הלקוחות הגלובלי שלנו".