עו"ד גיא-רון לא יעמוד לדין משמעתי בשל פרסום מודעות לשירותי מין

עם זאת, ועדת האתיקה במחוז ת"א החליטה לרשום לראש לשכת עוה"ד "הערה חמורה" עקב מעורבות החברה שבבעלותו בפרסום המודעות ■ גיא-רון: "הודעת הוועדה - מגמתית ופוליטית"

‎‎ראש לשכת עורכי הדין, יורי גיא-רון, לא יעמוד לדין משמעתי בשל פרסום מודעות לשירותי מין ומכוני ליווי על-ידי חברה שבבעלותו ובבעלות אשתו - כך החליטה בשבוע שעבר ועדת האתיקה של הלשכה במחוז תל-אביב, ועם זאת רשמה לו "הערה חמורה" בעקבות מעורבות החברה שבבעלותו בפרסום המודעות.

‏"עיסוק של עורך דין, או אפילו היותו שותף לרווחים בידיעה כי מפורט בעיסוק שהוא פרסום מודעות בדבר שירותי מין ומכוני ליווי, הוא התנהגות שאינה הולמת את מקצוע עריכת הדין", כתבה ועדת האתיקה לגיא-רון, "בהיותה בלתי מוסרית ונוגדת את תקנת הציבור, ואף מהווה פגיעה של ממש בכבוד המקצוע".

עם זאת, הוועדה התחשבה בטענתו של גיא-רון כי לא היה מעורב בפעילות החברה, ולאור זאת התעוררו ספקות אם היה מודע לפרסום מודעות המין.

התלונות נגד גיא-רון הוגשו לוועדת האתיקה בעקבות פרסום בעיתון "כלכליסט" ב-2009, בדבר עיסוקיה של החברה המשפחתית שבבעלות משפחת גיא-רון, העוסקת בשיווק מודעות בעיתונות.

במכתבו של פרקליט ועדת האתיקה, עו"ד עמוס ויצמן, צוין עוד כי "ראוי שעורך דין יבדוק היטב את עסקיה של כל חברה פרטית שבה הוא שותף בשיעור משמעותי, ויימנע מלהיות חלק מחברה שעסקיה דומים לאלה. אין זה ראוי ומכובד שעורך דין יהיה מעורב, הן בידיעה הן בעצימת עיניים, בפעילות של חברה מסוג זה".

הוועדה העירה לגיא-רון "להקפיד שכל חברה שבה אתה בעל מניות תעסוק בעיסוקים חוקיים ומוסריים בלבד".

‏בתגובה להחלטת ועדת האתיקה מסר גיא-רון: "המכתב הוא מגמתי ופוליטי, שהוכן מראש עבור העיתונות כדי להשיג כותרת בעיתון. העובדה שתלונה שהוגשה לפני למעלה משנה וחצי נדונה רק עכשיו, לפני הבחירות ללשכה, היא מבישה ופוגעת בעצמאות ובאובייקטיביות של הליכי האתיקה במחוז תל-אביב".