אופטימיות בסיגמא: "המעו"ף יגיע בקרוב ל-1,400 נקודות"

כלכלני בית ההשקעות אופטימיים: "אל לנו להתעלם מהעובדה שהבורסה בארה"ב עלתה מתחילת 2011 כבר ב-6% לעומת ירידה של 2% בבורסה בת"א"

האופטימיות בשיאה בסיגמא בית השקעות. בסקירה שהגיעה לידי "גלובס" מסבירים כלכלני בית ההשקעות כי השאלה איננה האם השוק ישבור שיא אלא מתי. "התבוננות על ההיסטוריה של המדדים בבורסה מלמדת על דפוס התנהגות קבוע להתנהגות השווקים לאחר משברים. אפשר לקרוא לזה אפקט השנה השלישית שלאחר המשבר. בשנה זו באה לידי ביטוי ההתייעלות הדרמטית שעברו חברות רבות וכלכלות במהלך המשבר", מסבירים בסיגמא.

"אל לנו להתעלם מהעובדה שהבורסה בארה"ב עלתה מתחילת 2011 כבר ב-6% לעומת ירידה של 2% בבורסה בת"א. מרגע שהרגיעה תחזור והמשקיעים - בעיקר הזרים - יבינו שההשפעה של אירועי המזרח התיכון על השוק המקומי זניחה, אם בכלל, ישובו מדדי המניות לעלות ולשבור שיאים חדשים כבר בימים או בשבועות הקרובים", מוסיפים בסיגמא.

בשורה התחתונה מעריכים בסיגמא כי האפשרות כי מדד המעו"ף יגיע כבר בטווח הזמן הקרוב לרף ה-1,400 נקודות היא ברת-השגה.

אורי גלאי, מנכ"ל בית ההשקעות, מעריך עוד כי הירידה החדה בסיום המסחר ביום חמישי האחרון המחישה לנו עד כמה השוק עדיין רגיש בטווח הקצר לאירועים חיצוניים. "אנו ממשיכים להאמין שהשוק צפוי להיות תנודתי בטווח הקצר על אף שהנתונים הכלכליים ודוחות החברות הציגו תמונה חיובית מאוד בנוגע לכלכלה הישראלית ופוטנציאל העליות בטווח הבינוני והארוך טרם מוצה", מוסיף גלאי.