זועבי לא הוזמנה למשט הבא לעזה; "אעזור למארגנים"

שמה של חנין זועבי נציגת בל"ד שהפכה לסמל העימות על ה"מרמרה" נפקד מרשימת המוזמנים להפלגה המתוכננת לחודש הבא ■ היא הבטיחה "לתמוך במארגנים בכל דרך" - גם מהיבשה

בחודש הבא צפוי לצאת לדרך משט נוסף לכיוון עזה, לציון שנה לאירועי ההשתלטות על ה"מרמרה" הטורקית. פעילים פרו-פלסטינים מכל רחבי העולם מתכוננים בהתרגשות לאירוע, אבל דווקא מי שהפכה בעיני רבים לסמל של אותו האירוע ועוררה את זעמם של לא מעט ישראלים - לא תשתתף בהפלגה הבאה לעבר חופי הרצועה.

ח"כ חנין זועבי מבל"ד לא תהיה על סיפון האניות, פשוט מכיוון שלא הוזמנה על ידי המארגנים. בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט היא הבהירה בתקיפות שאינה מאוכזבת מכך ששמה נפקד מרשימת המוזמנים לאירוע ואמרה: "אני בוטחת במארגנים. מיליונים של אנשים רוצים להשתתף בזה ואני בטוחה שהם יארגנו את זה בצורה הכי טובה שניתן. התמיכה שלי במשט לא קשורה בכלל בהשתתפות שלי".

ח"כ זועבי אף הבטיחה לתמוך מהיבשה במשט. "היה לי הכבוד להשתתף בהפלגה הקודמת. היום ההתנגדות למצור רק הולכת וגדלה, וזה צריך להיות מסר לישראל שמדובר באנשים שלא שייכים לקבוצה מסוימת. המארגנים צריכים להרחיב את מעגל המשתתפים למקסימום האפשרי", היא אמרה - והדגישה: "אני אתמוך בהם בכל דרך שאוכל ובכלל, בכל פעילות פוליטית למען שבירת המצור על זה".

ביוני אשתקד, עם שובה של זועבי לכנסת אחרי ששבה מהמשט, קיבלה את פנייה מתקפה חסרת תקדים מצד חבריה למשכן.

ח"כ אנסטסיה מיכאלי התקשתה לעצור את זעמה ועלתה לבמה בניסיון להוריד משם את ח"כ זועבי. האחרונה הורדה מהבמה, אך יו"ר הכנסת רובי ריבלין ניסה להרגיע את הרוחות ואיפשר לה לשוב ולנאום. "זהו משט לא חוקי, יש להקים ועדת חקירה בינלאומית", היא אמרה.

ח"כ יוחנן פלסנר קרא לעברה: "לכי לעזה, אולי שם יקבלו רווקה בת 38". חברת הכנסת מירי רגב מהליכוד הגדילה לפנות אליה בשפה הערבית ואמרה: "לכי לעזה, בוגדת".