איפה הכי כדאי לקנות בגדים חדשים לילדים לקראת החג?

הרשתות, חנויות המעצבים וגם החנויות המקוונות מציעות קולקציות ססגוניות שלא משאירות את ההורים ואת הילדים אדישים, אבל תחרות לחוד ומחירים לחוד - דווקא עכשיו המחירים בשיאם

כ-3.5 מיליארד שקל - המהווים רבע מכלל מחזור המכירות של ענף האופנה בארץ - תופס ענף בגדי הילדים בישראל, כך על-פי נתוני רשת סולוג.

המפגשים עם החגים מייצרים ללא ספק "פיק" במכירות, הן בשל הרצון להתחדש לקראת החג, והן בשל הצורך לעדכן את הארון עם חילופי העונות.

העובדה שמדובר בעונה חדשה אינה מועילה לכיסו של הצרכן - אולם פה ושם ניתן בכל זאת למצוא מבצעי חג ייחודיים ברשתות מלבד הזדמנויות כמו אאוטלטים, אותם כדאי לקחת בחשבון במהלך השנה כולה.

"שוק אופנת הילדים תפס תאוצה בשנים האחרונות", אומר יהודה אלבז, מנכ"ל קבוצת בריל המפעילה את רשת סולוג, "וסל הקנייה הממוצע גדל מ-320 שקל ל-430 לעונה. הצמיחה בשוק בגדי הילדים נובעת בעיקר מההיצע הרחב, מהורדת המחירים ומודעות שהולכת וגדלה למותגים, הן בקרב הילדים והן בקרב ההורים".

לקראת חג הפסח, מוסיף אלבז, חלה עלייה חדה של כ-20% במכירות אופנת הילדים.

גם אם קנייה של בגדים לילדים לא נראית כמו מדע מסובך שמצריך חשיבה מוקדמת, יש בכל זאת כמה טיפים יעילים:

1. רכישה מושכלת מבעוד מועד: במכירות סוף העונה של העונה שעברה, במידות שיתאימו לילדים בעוד עונה קדימה - תחסוך לא רק כסף רב, אלא גם התרוצצות מייגעת ברגע האחרון.

2. אל תירתעו מרכישות באאוטלטים, גם אם הן מחייבות קצת נבירה או נסיעה למקום מרוחק יותר. ההפרשים במחיר עשויים בהחלט לתגמל.

3. תקציב מוגדר: הגדירו מראש תקציב מתאים לכיסכם עבור כל ילד, ואל תתפתו להרחיב אותו מעבר למוקצב.

4. בלי הילדים: מי שיודע לקלוע למידת ילדיו גם מבלי למדוד בחנות - עדיף שיערוך את הקניות בלעדיהם, כדי לא להיכנע לבקשות מיותרות.

5. אביזרים משלימים: פריטים כמו קשתות וקישוטים לשיער אפשר לקנות גם בבזארים, בזול - במקום להוסיף בקופה ברגע האחרון ולשלם ביוקר.

רשתות אופנה: הכי זמין

האלטרנטיבה הזמינה היא רשתות אופנת הילדים - חלקן ייעודיות וחלקן רשתות-בנות של מותגי אופנה מוכרים. דווקא בעונת החגים, כאמור, נאלץ לשלם בהן את מחיריהם המלאים של הפריטים בתחילת עונה.

* זארה: בזארה מצביעים על שתי השפעות חזקות בעיצוב הקולקציה הנוכחית של בגדי הילדים: "הילד היוקרתי" - נטייה לבגדי מעצבים או כאלה שמרגישים כמו, וטרנד המודעות הסביבתית - המייצר בגדים העשויים במבוק, כותנה אורגנית ועוד. מחירים: מ-30 שקל לטי-שירט ועד 160 לשמלות. נעליים: 130-270 שקל.

* שילב: הרשת משיקה מותג ג'ינסים לתינוקות החל מיום לידתם, תחת השם JEANSY. הג'ינסים תפורים מבדים רכים ודקים 100% כותנה. מחירים: בגד גוף מבד כותנה ליקרה, אליו מחוברת חצאית בלרינה אופנתית מג'ינס - 70 שקל. קולקציית חג - עד 25-160 שקל.

* H&O: הרשת מציעה 4 קולקציות לילדות ו-3 לבנים, קולקציית ג'ינס לבנים ולבנות וקולקציית בגדי ים לילדים. מחירים: 20-130 שקל.

* H&M: הרשת מציגה קולקציה המשלבת בין צבעוניות עזה לגוונים רגועים. הרבה מפרטי העונה עשויים כותנה אורגנית כחלק מקולקציה המציעה פריטים מחומרים המתחשבים בסביבה לכל המשפחה. מחירים: חולצות החל מ-15 שקל, מכנסיים החל מ-50 שקל, ג'ינסים החל מ-60 שקל, שמלות החל מ-30 שקל.

* GAP: אגפי הקידס והבייבי מציעים קולקציות סביב נושאים שונים. מחירים: 50-170 שקל.

* סולוג: קולקציית חג בדגש על לבן ופרחוני: הרבה צבעי פסטל רכים כמו לבן, ורוד, אפרסק ולילך. לבנים - וינטאז', דגמ"חים, ג'ינסים וברמודות מרובי אביזרים. מחירים: 40-120 שקל. מידות :4-18.

* דלתא קידס: רשת-הבת החדשה של דלתא מציעה בגדי קז'ואל יומיומיים לצד פרטי בייסיק (טייצים, גופיות) וכן שמלות חגיגיות לבנות "בהשראת סגנונות הרטרומיקס והפולקלור המזרח אירופי". לבנים: מכנסי דגמ"ח אריג וג'ינס, חולצות פולו חלקות פסים, גופיות וחולצות מודפסות. מחירים: 40-100 שקל.

* פוקס: גם בפוקס מציגים קולקציית חג לילדים - לבנים במראה נקי, ולבנות השראת עולם הבלט והזוהר: שמלות, חצאיות וטוניקות בגזרות רכות ו"מתנפנפות". מחירים: 40-120 שקל.

* תמנון: הרשת מציעה את כל קולקציית הקיץ בחנות במחירים עד 100 שקל, עד סוף אפריל או עד גמר המלאי.

* EPK: לקראת החג הושקה קולקציה על טהרת הלבן בשילוב הדפסים פרחוניים: שמלות, טוניקות, מכנסיים לבנות, חצאיות מתנפנפות ועוד. לתינוקות מציעה הקולקציה מגוון בגדי גוף, שמלות קטנטנות וסריגים. מחירים: 70-130 שקל. מידות 0-12.

300-400 שקל - עלות הביגוד לשני ילדים לחג

אופנת ילדים / צלם: יח
 אופנת ילדים / צלם: יח

אינטרנט: נוח ומהיר

גם אם רוח של שינוי מנשבת לאחרונה בזירת האופנה המקוונת, עדיין מכירה אונליין אינה מובנית מאליה בארץ.

"עד לפני כשנה לא הייתה בישראל אלטרנטיבה אמיתית לקנייה מקוונת בתחום האופנה", אומרת ליבי כץ-בר, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי באתר סטייל ריבר של mako. "דווקא הקנייה לילדים היא קלה ופשוטה יותר לאנשים, ואינה מלווה כמעט בחסמים. בתקופה זאת שלפני החג אנו עדים לתופעה שבה במקום להתרוצץ בין חנויות בחיפוש אחר בגדים, ובמקום לשבור את הראש מה לקנות, יותר ויותר נשים בחרו לרכז את כל הקניות והמתנות לחג באינטרנט - גם את פריטי הביגוד".

הנה מספר אתרים המציעים רכישה מרחוק במידות קטנות וגדולות:

* דלתא און-ליין: הרשת משיקה בימים אלה גHרסת הרצה של "דלתא און ליין", אתר סחר מקוון שיאפשר בקרוב רכישת מוצרי החברה באתר - כולל אגף הילדים.

דלתא הקימה חנות אלקטרונית מקוונת המכילה את מרבית מוצריה, בדגש על מוצרים שללקוח קל ומתאים לרכוש בקניה און ליין. ניתן לרכוש באתר הן הלבשה תחתונה והן הלבשת פנאי, כשהמוצרים מוצגים בצבעים שונים.

דלתא מתחייבת לבצע את משלוח המוצירם לבית הלקוח עד ח עד 72 שעות מרגע ההזמנה באמצעות שירות שליחים/ המשלוח חינם ברכישה מעל 150 שקל.

www.delta.co.il

* See Kai Run: מותג נעלי הילדים האמריקBי נמצא במהלך חדירה שקטה לשוק, ומוכר את קולקציית הנעליים - שבארה"ב מפורסמת באמצעות תמונות של סלבריטאים עם ילדיהם הנועלים את המותג - גם באתר האינטרנט.

הנעליים מיועדות מהצעד הראשון ועד מידה 25, הן עומדות בסטנדרטים מחמירים לבריאות כף-הרגל ועשויות מעור כבש טבעי.

מחירים: 160-260 שקל.

www.seekairun.co.il

* פאפאנאש: הקולקציה של פאפאנאש נותנת מענה לפלח מקופח יחסית, ומציע בגדי ילדות במידות גדולות (ובעתיד - גם קו מעוצב לבנים). הקולקציה כוללת דגמים לאירועים חגיגיים לצד דגמי בייסיק - חולצות, טוניקות, מכנסיים, טייצים ושמלות בגזרות מחמיאות.

טווח מחירים: 50-200 שקל לפריט בקו הבייסיק. מחירי הדגמים החגיגיים: החל מ-250 שקל.

www.papanash.com

* סטייל ריבר: אתר האופנה של mako מציע בין השאר מותגי ילדים בהנחות של עד 70%: טפליא, גולד קידס, נעלי סטיוארט פלדמן, קסארה קידס ועוד.

www.styleriver.mako.co.il

300-400 שקל - עלות הביגוד לשני ילדים לחג

חנויות מעצבים: מיוחד ויקר

אל מול מי שיימנעו מלהוציא סכומי כסף גבוהים על ביגוד לילדים, יש מי שאצלם ההקפדה על עיצוב ומותגים לא פוסחת על בני הדור הצעיר. שוק המעצבים פורח בעידן האחרון, גם עבור קטנטנים - הנה רק מספר דוגמאות:

* monalina: בנווה-צדק, ברחבת סוזן דלל, נפתחה מונלינה - חנות הבוטיק של המעצבת ויקי ישראל, ובה בגדים לילדות עד גיל 12 ולבנים בני 3-6. טווח מחירים: 100-190 שקל. רח' שלוש 30, תל-אביב.

* MINI MELISSA: בחנויות story נמכרים דגמי מיני מליסה - גירסת הג'וניור למותג הנעליים המעוצבות מליסה, שנוצר תוך שיתוף-פעולה עם מעצבת-העל ויויאן ווסטווד. מחירים: דגם סנדל מליסה - 280 שקל. דגמים בעצוב ויויאן ווסטווד למליסה - 380 שקל. מליסה גלרי - דיזינגוף 173 תל-אביב, story - דיזינגוף 246, שיינקין 60 תל-אביב.

* MAXIM by Enigma: בוטיק אופנה חדש לילדים בכיכר המדינה: דולצ'ה וגבאנה, פראדה, כריסטיאן דיור, ג'ון גליאנו ומוסקינו הם רק חלק מהשמות המציעים במקום מגרביים, נעלי אופנה לבנים ולבנות, חליפות, שמלות, חגורות, צעיפים, כפפות ואפילו כובעי צמר לתינוקות. מחירים: 300-3,000 שקל לבגדים; 200 ל-1,800 שקל לנעליים. רחוב ה' באייר 70, תל-אביב.

מ- 500 שקל - עלות הביגוד לשני ילדים לחג

חנויות עודפים: שניים במחיר אחד

"אאוטלט" כבר מזמן אינה מילה גסה - אלא הזדמנות נפלאה למצוא הזדמנויות שערכן רב: עיצובים ופריטים ממותגים ניתנים לרכישה בעשרות אחוזים פחות ממחיריהם בשוק. בבילו סנטר יש חנויות הוניגמן קידס עודפים (לרוב עד 50 שקל לבגד) וסריגמיש עודפים; במדרחוב דורות ראשונים בירושלים חנות פוקס בייבי עודפים, ובחיפה - עודפי פוקס קידס ובייבי בסיטי סנטר ובחוצות המפרץ; בקניון סירקין בפתח-תקווה - חנות עודפים של קדס קידס; הנמצאת בקניון סירקין. באור-יהודה פועלת חנות עודפים של סולוג, וחנויות מישמיש עודפים פזורות בגעש, בראשון-לציון ובירושלים.

* אאוטלט ג'יימס ריצ'רדסון: עודפים לביגוד והנעלה של מותגים מובילים בהנחה של 30%-70% בהשוואה למחירי השוק. לקראת פסח מוצעים במקום מבצעים אטרקטיבים במחלקת הילדים - כפכפים של ריף לילדים ב-50 שקל, נעלי ספורט לילדים של המותגים נייק, ניו באלאנס, אדידס, פומה, דיאדורה וסקצ'רס בטווח של 100-200 שקל, 3 פריטים ב-100 שקל בביגוד ילדים (חולצות ומכנסים) של המותגים: נייק, בילבונג, אדידס, דיאדורה ופומה. המבצע: עד סוף אפריל. אזור התעשייה נס-ציונה.

* CHILDREN'S PLACE: אאוטלט לבגדי בייסיק, בעיקר לתינוקות (אוברולים ובגדי גוף). עודפים של carters, גאפ ועוד. במקום ניתן גם למצוא מידות לתינוקות קטנטנים (new born small). מחירים: 15-30 שקל. עמק העודפים, רח שלבים 16, תל-אביב.

* שוק בצלאל: במחיר סמלי של 30 שקל ניתן למצוא כאן שמלות צבעוניות ומתנפנפות, חלקן עודפים של המותג אוילילי (בחנות של ניצה). עוד במתחם: בגדים לבנים ובגדי בייסיק שנרכשו כסטוק או עודפים, ונמכרים במחיר מציאה.

* הוניגמן, TNT: בחנות העודפים של הרשת צריך אמנם לנבור הרבה, אך הסבלנים יתוגמלו בפריטים במחיר של 10-20 שקל. רחוב אבולעפיה 19, ליד רחוב סלמה, תל-אביב.

עוד באזור: חנויות עודפים של אביגדור, קדס קידס (סוף רחוב הרצל) ונעלי נימרוד ברחוב קיבוץ גלויות, תל-אביב.

* בנימבנות: בהאנגר גדול בקריית-שאול בתל-אביב נפתחה "בנימבנות" - המציעה במחירים אטרקטיביים מגוון מותגי אופנה ידועים מחו"ל כמו נאוטיקה, טומי הילפיגר, פולו, אמריקן איגל, דיסני, אולד נייבי ועוד, לצד מותגי מעצבים מישראל כמו מותק, מינימי, טפליא.

מחירים: שמלות לפעוטות ב-120 שקל, ג'ינסים לנערים ונערות של אברקרומבי: 280 שקל, חולצות טריקו קצרות אולד נייבי: 60 שקל, ועוד.

100-150 שקל - עלות הביגוד לשני ילדים לחג

400-500 שקל - עלות פרטי מעצבים מעודפים לשני ילדים לחג

אופנת ילדים / צלם: יח
 אופנת ילדים / צלם: יח