רשת קו-אופ ישראל מסיימת את 2010 ללא רווחים

סמנכ"ל הסחר של הרשת, פיני שטרית, יסיים את תפקידו בחודש יולי הקרוב

התחרות הקשה בין רשתות השיווק נותנת את אותותיה על רשת קו-אופ ישראל. הרשת חותמת את שנת 2010 באיזון וללא כל רווחים - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי הרשת ספגה ירידה במכירות ברשת-הבת "ממן" שנקנתה על-ידי קו-אופ ישראל לפני כ-3 שנים תמורת 55 מיליון שקל, וכי האיש מספר 2 ברשת המשמש כסמנכ"ל הסחר, פיני שטרית, יסיים את תפקידו בחודש יולי הקרוב.

"המכירות שלנו ברשת ממן ירדו בעשרות אחוזים מאז שהרשת עברה לידי קו-אופ ישראל", אומר ל"גלובס" אחד הספקים.

לדברי מנכ"ל קו-אופ ישראל, רמי מנדל, "רשת ממן אחראית ליותר מ-200 מיליון שקל מהמכירות, עם עליות ומורדות. זה סכום חשוב מאוד לפעילות הרשת. יש לה רק 7 סניפים. נכון שהרווחים נמוכים, ונכון שהיא צריכה להילחם מול אריות כמו רמי לוי, יינות ביתן, אושר עד ואחרים, אבל אני בטוח שהיא תחזיר לרשת את ההשקעה שלה".

- ספקים טוענים שהמכירות ירדו לאורך הזמן בעשרות אחוזים?

"הם ירדו ב-10%-12%. התחרות קשה מאוד ושוחקת מאוד".

- איך אתה מסביר את העובדה שהרשת לא מרוויחה כסף?

"אני נדרש לסוגייה הזאת, ואני מקווה שב-2011 נציג רווח".

לאחרונה סיימה הרשת את ההתקשרות עם יועץ שניהל עבור הרשת את המותג הפרטי. ל"גלובס" נודע כי אותו יועץ קיבל מהרשת תשלום של מיליון שקל.

בהתייחס לכך אומר מנדל כי אותו גורם "הועסק כפרילנס בנושא הקמת המותג הפרטי 'כוכב הבית'. הוא עשה את מלאכתו. לאחר מספר חודשים ראינו שעדיף לשלם לו פיצויים לפי החוזה".

לאחרונה הודיעה הרשת לספקים כי היא מבקשת להעביר את מלאכת הפצת המוצרים לסניפים דרך חברה חיצונית, צעד שמעורר התנגדות בקרב הספקים נוכח העמלה בגובה 13% שנדרשו לשלם.

- על גב הספקים?

"נדרשנו לשלם 13% עבור הפצה, 2% נוספים עבור סידור סחורה ובין 6%-9% בונוס. כמו שאני מבין, קו-אופ ישראל תעביר למפיץ 10% ותגזור עלינו 3%. זו הדרך של הרשת להביא כסף מהספקים, כיוון שהיא לא מצליחה להביא אותו מהמכירות", אומר אחד הספקים ל"גלובס".

"גדלנו והתרחבנו", מגיב מנדל, "אין לנו מחסן לוגיסטי, ואת הפעילות הזאת תבצע עבורנו מחסני מאיר תורג'מן, שירדה מעמלה של 13% ל-10%. זה הישג מכובד שלנו. זו פעילות יותר נכונה. בבוא היום, כשנגדל עוד יותר, אני מאמין שנקים מחסן לוגיסטי עצמאי. בשלב זה הכדאיות היא בהפעלה הזאת".