רוק עצמאות 2011: "המופע שורד כי הוא נאמן לקהל היעד שלו"

מעל 2 מיליון שקל יושקעו במופע שצפוי למכור 15 אלף כרטיסים ■ בין האמנים המופיעים: אביב גפן, הדג נחש, היהודים, יוני בלוך ואפרת גוש ■ רמי בז'ה, ממפיקי האירוע: אם נשלב מוזיקה ים-תיכונית, זה כבר לא יהיה רוק עצמאות"

יותר מ-2 מיליון שקלים יושקעו במופע רוק עצמאות 2011, שיתקיים כמדי שנה בערב יום העצמאות באמפי פארק ראשון לציון בהפקה משותפת של "המון ווליום" ו"בז'ה וו הפקות". המארגנים מצפים לקהל של עד 15 אלף צופים, לאחר שבשנה שעברה נמכרו 12 אלף כרטיסים.

רשימת האמנים כוללת את אביב גפן, הדג נחש, היהודים, יוני בלוך, אפרת גוש, יוסלס איי.די, ירמי קפלן, מוניקה סקס ומרסדס בנד כאשר על ההנחיה יופקד רד אורבך מלהקת רד בנד, הבובה עם הפה הכי מלוכלך על המסך הקטן שמבטיח לא לחסוך את פניני לשונו מכוכבי הערב.

כזכור, בשנתיים האחרונות הפך רוק עצמאות מעוד אירוע מוזיקלי מסורתי למאחז האחרון של אמני הרוק המקומיים, וזאת לנוכח השתלטות הז'אנר הים תיכוני על השוק. רמי בז'ה, ממפיקי המופע, מודע לסיטואציה וכבר נכנס לכוננות ספיגה.

"בלי להיכנס לפרטים, שאלו אותנו כמה פעמים בחודשים האחרונים אם יש מצב שנשלב אמן ים תיכוני מוביל בליין אפ של המופע, אבל אז זה כבר לא יהיה רוק עצמאות", אמר בז'ה. "המופע שורד לאורך השנים בעיקר כי הוא נאמן לקהל היעד שלו. אנחנו מקפידים, מדי שנה, לקיים סקרי דעת קהל על מנת להבטיח להם את האמנים הבולטים ביותר של השנה החולפת".

- זה בדיוק הפרדוקס. עם כל הכבוד לאמנים המדוברים, כמה בולט אפשר להיות כאשר המדיה נוטשת אותך לטובת כוכבי הז'אנר הים תיכוני?

"בשנה שעברה אולי הייתה לנו בעייתיות מסוימת, אבל דווקא השנה העיתוי שיחק לטובתנו בגדול כי כמעט כל האמנים שנבחרו הוציאו אלבומים חדשים שהצליחו מאד. לדג נחש הייתה שנה מצוינת, כך גם לאפרת גוש, למוניקה סקס ולירמי קפלן. מרסדס בנד לקראת אלבום חדש, ואביב גפן הוציא ממש לאחרונה אלבום במסגרת הצמד בלאקפילד.

"עובדה נוספת, שלא תוכננה מראש אבל תורמת לנו רבות, היא הבמה שתהיה הגדולה והמושקעת בתולדות האירוע. זה התאפשר בגלל שני אירועי פסח שעיריית ראשון לציון תקיים באמפי פארק יום לפני ויום אחרי המופע, כך שהבמה שתיבנה לצורך הפקות אלה תשרת גם אותנו. בנוסף נקים, לראשונה בתולדות רוק עצמאות, מתחם צ'יל אאוט, מתחם מסיבות ומתחם VIP וכמו כן יפעלו במקביל שתי במות. המרכזית, עליה יופיעו האמנים המובילים, ובמת משנה עליה יופיעו אמנים שהם עדיין בגדר תגליות מבטיחות כמו אייל אבן צור, אלישע בנאי, אלקטרה, כל החתיכים אצלי ועוד, כך שלא יהיה רגע במהלך הלילה כולו שיהיה נטול פעילות לחלוטין".

אירועי רוק עצמאות יתקיימו ב-9 במאי, החל מ-11 בלילה ועד אור הבוקר. מכירת הכרטיסים החלה בימים אלה, במחיר 189 שקל ליחיד.