הנהלת בתיהמ"ש תפצה עו"ד בגין פרסום פרטיו בתיק גירושים

עו"ד שפרטי סכסוך הגירושים בינו ובין גרושתו פורסמו במסגרת פסק דין, בניגוד לחוק הגנת הפרטיות, יפוצה ע"י הנהלת בתי המשפט ואתר "דינטרנט פסקדין" בסכום של 100 אלף שקל

עורך דין שפרטי סכסוך הגירושים בינו ובין גרושתו פורסמו במסגרת פסק דין, בניגוד לחוק הגנת הפרטיות, יפוצה על-ידי הנהלת בתי המשפט ואתר "דינטרנט פסקדין" בסכום של 100 אלף שקל, ושני ילדיו יפוצו ב-25 אלף שקל כל אחד - כך קבע לאחרונה בית משפט השלום בירושלים.

הגירושים בין בני-הזוג נדונו בבית המשפט לענייני משפחה, ולאחר שניתן פסק דין, הגישו השניים ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים.

זמן קצר לאחר הדיון במחוזי התברר כי פסק הדין פורסם באתר "דינטרנט פסקדין", ובו הופיעו פרטיהם המלאים של בני-הזוג, לרבות שמותיהם, כתובתם, עיסוקיהם, תאריכי הלידה שלהם ושל ילדיהם.

הגרוש דרש מהאתר להוריד את פסק הדין ולפצותו במיליון שקל. האתר מיהר למלא את מבוקשו ואף הביע צער, ואולם הגרוש תבע את האתר ואת הנהלת בתי המשפט.

שופטת השלום תמר בר אשר-צבן קבעה כי הנתבעים התרשלו, ולפיכך עליהן לפצות את הגרוש וילדיו.

עם זאת, קבעה כי הרשלנות של הנהלת בתי המשפט חמורה יותר, מאחר שהיא זו שעליה מטיל החוק את החובה לקיים את הדיון בדלתיים סגורות, והיא זו שממנה יצא פסק הדין מבלי להסתיר את פרטי הצדדים.

נקבע כי יש לחלק את האחריות כך שהנהלת בתי המשפט תישא בשיעור של 60% מהנזק; והאתר, שעליו מוטלת חובה שלא לפרסם מידע שהחוק אוסר את פרסומו, יישא ב-40% מהנזק.