רשמי: סוכמה מכירת דטרויט פיסטונס לטום גורס

קבוצת ה-NBA הודיעה על העברת הפרנצ'ייז למיליארדר האמריקני, יליד נצרת. סכום הרכישה מוערך בין 350 ל-400 מיליון דולר; זו קבוצת ה-NBA השישית שעוברת ידיים בשנתיים האחרונות

קבוצת ה-NBA דטרויט פיסטונס עוברת לידיו של המיליארדר האמריקני טום גורס. בסוף השבוע הודיעה הבעלים של הקבוצה, קארן דייוידסון, כי הגיעה לסיכום רשמי למכירת הקבוצה לידיו של גורס, אחרי מו"מ שנמשך כשלושה חודשים. סכום המכירה מוערך ב-350-400 מיליון דולר.

המכירה של הפיסטונס היא חלק מתהליך שנמשך ב-NBA בשנתיים האחרונות, במסגרתו עברו 5 קבוצות בליגה ידיים. במקרה של הפיסטונס, הסיבה למכירה היא מותו של הבעלים ביל דייוידסון ב-2009, וההחלטה של אשתו שלא להמשיך ולהחזיק בקבוצה.

גורס, 46, נולד בנצרת ועזב עם משפחתו לארה"ב בגיל צעיר. הוא משמש כיו"ר ומנכ"ל של קרן הפרייבט אקוויטי פלטינום האמריקנית. הקרן הגישה לאחרונה הצעה לרכישת חברת האחזקות קומברס טכנולוגיות. הונו מוערך לפי "פורבס" ב-2.4 מיליארד דולר.

הפיסטונס נחשבו עד לפני כשנתיים לאחת הקבוצות האטרקטיביות בליגה למשקיעים. תפוסת הקהל במשחקי הבית של הקבוצה שעשור האחרון היא הגבוהה בליגה ביחד עם זו של שיקגו בולס, ובנוסף הקבוצה נחשבת לרווחית באופן קבוע - בעשור האחרון היא רשמה רווח תפעולי של 26 מיליון דולר בממוצע לעונה - יותר מכל קבוצה בליגה (ביחד עם הבולס) והיא אחת מהקבוצות הבודדות בליגה שסיימו במאזן תפעולי חיובי את כל אחת מעשר העונות האחרונות.

ה-NBA צפויה לאשר את עסקת המכירה בתוך מספר שבועות.