אגוד: המלצת "קנייה" להכשרת היישוב, מחיר יעד 44 שקל

האנליסט בני דקל: קנה הכשרת הישוב קבל בחינם את הכשרה אנרגיה פלוס 10% הנחה

כלכלני בנק אגוד פרסמו סקירה מעניינת על מניות הכשרת הישוב של עופר נמרודי תחת הכותרת "קנה הכשרת הישוב קבל בחינם את הכשרה אנרגיה פלוס 10% הנחה".

האנליסט בני דקל מציין כי החברה נסחרת במכפיל 0.91 על ההון העצמי כשעיקר נכסיה הינם נכסי נדל"ן מניב בישראל, וחברות ציבוריות שהמהותית מביניהן, הכשרה אנרגיה , כמעט ואינה באה לידי ביטוי בהון.

לדעת דקל, קיים פוטנציאל להצפת ערך של מאות מיליוני שקלים בפעילות הכשרה אנרגיה. במאי השנה החברה צפויה לפרסם את תוצאות הסקר הסיסמי. מכיוון שכיום אחזקת החברה בהכשרה אנרגיה לא באה לידי ביטוי (רשומה בהון לפי 67 מיליון שקל בעוד השווי הסחיר של האחזקה הוא 462 מיליון שקל), מי שרוכש את הכשרת הישוב למעשה מקבל גם אופציה בחינם למציאת גז.

בנוסף, החברה מחזיקה כיום במספר קרקעות הרשומות בספרים בערכים היסטוריים. פריחת הנדל"ן למגורים בישראל הובילה לעליית מחירי קרקעות. עליית מחיר זו, צפויה לתרום להערכת דקל כ-63 מיליון שקל, לשווי הקרקעות שבידי החברה.

החברה מבצעת הרחבה של כ- 5,500 מ"ר נוספים, לקניון שבעת הכוכבים בהרצליה. העבודות צפויות להסתיים עד סוף השנה בהשקעה של 25 מיליון שקל. לפי הערכות הכנסות שכר הדירה צפויות להסתכם בכ-6 מיליון שקל כך שהן מגלמות תשואה של כ-24% על ההשקעה. "להערכתנו, השווי ההוגן עם סיום ההרחבה צפוי לעמוד על 67 מיליון שקל (היוון ב-9% ), כך שגלום בו ערך עודף של 42 מיליון שקל לפחות. בפיתוח פרויקט בניין ארגמן בבני ברק החברה מתכננת להקים בניין משרדים ומסחרי על קרקע המבנה ועם סיום ההקמה יתווסף ערך של כ-72 מיליון שקל".

באגוד חושבים כי לאור הצלחה נמוכה בחלק מהשקעותיו של יעקב נמרודי (כגון "מעריב" ורפיד ויז'ן) החברה בכללותה מוערכת בחסר. יחד עם זאת, הכשרת הישוב רשמה הישגים בפעילות הנדל"ן, בעיקר בפארקים הלוגיסטיים, בקניונים ובסקייליין. "אנו מעריכים כי מציאת גז ב"שרה" ו"מירה", המשך פיתוח נכסי הנדל"ן של החברה והמשך הגברת השקיפות בחברה עשויים לשנות מצב זה. לסיכום אנו ממליצים קניה למניית החברה במחיר יעד של 44 שקל".