הרשות השנייה תפיק סדרות על מלחמת יום כיפור וגם על עיירות פיתוח

בישיבה הקודמת התנהל ויכוח קשה בנושא התוכנית שתופק ■ לפי ההמלצה העדכנית, בכל אחת מהסדרות יושקעו 1.2 מיליון שקל

הוועדה לפיתוח תקשורתי של הרשות השנייה לא מוותרת על סדרה על עיירות הפיתוח. ל"גלובס" נודע כי הוועדה המליצה למועצת הרשות השנייה להפיק סדרה זו, חרף חילוקי הדעות שעלו.

עם זאת, הוועדה קיבלה את עמדת הנהלת הרשות והמליצה גם על הפקת סדרה תיעודית בנושא השלכות מלחמת יום כיפור. כל אחת מהסדרות צפויה לעלות כ-1.2 מיליון שקל.

בנוסף המליצה הוועדה, בראשותה של ד"ר מירב לברון-אלוש, להכיר ביום האישה וביום הילד הבינלאומי, ולהפיק עבורם מידי שנה סרטים ייעודיים בעלות של כ-800 אלף שקל. ההמלצה טעונה את אישור מועצת הרשות השנייה.

כפי שפורסם ב"גלובס", בישיבה הקודמת של הוועדה, שנערכה לפני כשבועיים, עלה לטונים צורמים הדיון סביב תוכנית העבודה של הפקות הרשות בשנה הבאה. במהלך הדיון נטען כנגד לברון-אלוש שהיא נוקטת ב"גישה סקטוריאלית".

במוקד סערת הרוחות עמדו הצעותיהם המנוגדות של לברון-אלוש להפיק סדרת תעודה על תולדות עיירות הפיתוח; ושל הנהלת הרשות השנייה, בראשות מנשה סמירה והאחראי על הפקות הרשות יוסי מולה, להפיק סדרה בת מספר פרקים זהה על מלחמת יום כיפור - הצעה לה התנגדה לברון-אלוש.

לברון-אלוש אמרה כי "הקמת עיירות הפיתוח היא אירוע מכונן בהיסטוריה החברתית של ישראל, שהשפיע רבות על המבנה החברתי, הריבודי והמעמדי בחברה הישראלית. מדובר בנרטיב היסטורי, תרבותי ופוליטי שטרם זכה לחשיפה ולתיעוד הראויים לו. לכן, אך טבעי הוא שהרשות השנייה אשר חרתה על דגלה את ערכי השויון בייצוג - תקדיש לנרטיב הזה יצירה תיעודית ייחודית, שתספר את הסיפור מנקודת המבט של המקום ושל האנשים החיים שם, למן הקמתן של עיירות הפיתוח ועד היום".