חברת ההפקות של יואב גרוס ובני מנשה תקים מחלקת דרמה

בראש המחלקה יעמוד עמית ליאור ■ בימים אלה חתמה החברה על הסכם חדש עם ערוץ 10

חברת ההפקות של יואב גרוס ובני מנשה הקימה מחלקה לפיתוח דרמה. ל"גלובס" נודע כי בימים אלה החלו בחברה לבחון שורה של תסריטים על מנת להכניסם לתהליכי פיתוח, זאת לאחר עשור בו התמקדה החברה בתחומים של הפקות בידור ומופעי סטנד-אפ.

המחלקה הושקה בחודש האחרון, ובראשה עומד היוצר והתסריטאי המוערך עמית ליאור.

בימים אלה שוהה גרוס בנורבגיה, שם עולה גירסה מקומית לתוכנית "צחוק מעבודה" של זכיינית ערוץ 2 רשת.

"תעשיית הטלוויזיה הולכת למחוזות המתוסרטים בצעדים גדולים", אמר גרוס ל"גלובס". לדבריו, "בתקופה האחרונה גם הביקוש וגם ההיצע לסדרות מהסוג הזה עלה. מצד אחד, אני מקבל יותר ויותר הצעות לסדרות דרמה מיוצרים; ומהצד השני, הדרישה של גופי השידור לתכנים מתוסרטים גדלה בצורה משמעותית".

בשנים האחרונות הפיקה החברה תוכניות כמו "צחוק מעבודה", "שבוע סוף", "ערב אדיר", "המופע המרכזי", ו"שידורי המהפכה", ובימים אלה, לאחר חתימת הסכם רחב היקף עם ערוץ 10, היא תפיק עבורו במהלך השנה מספר תוכניות, בהן תוכנית מערכונים חדשה עם אלי יצפאן ואת הגירסה הישראלית לשעשועון "ווייפאאוט".

"זה נכון שפר דקת שידור, דרמה נחשבת למוצר יותר יקר", אומר גרוס. "עם זאת, אם בוחנים את תוכניות הבידור שהופקו בשנים האחרונות בערוצים המסחריים, כבר לא מדובר בפערים כל-כך גדולים. ברגע שהשוק יתייצב, וגופי השידור לא יתנהלו מהיד לפה - דרמה תהפוך לדבר רווחי. בניגוד לתוכניות בידור וריאליטי, שאין להן כמעט ערך בשידורים חוזרים - לקומדיות ודרמות יש חיי מדף ארוכים".