חבילות לפיינל פור, בלי כרטיסים למשחק, מתחילות ב-1,500 דולר

חבילות לפיינל פור, הכוללות גם כרטיסים למשחקים, יגיעו עד 3,000 דולר לאדם, אך אוהדים שיוותרו על טיסה בחברות הישראליות יוכלו לצפות במכבי ת"א בברצלונה הרבה יותר בזול

ההבנות שאליהן הגיעה מכבי תל-אביב עם הנהלת היורוליג לגבי הקדמת המשחק בפיינל פור, כך שלא יתקיים לאחר כניסת יום הזיכרון בארץ, העלו את הביקושים לחבילות לברצלונה.

בדיקת "גלובס" בשבוע שעבר העלתה כי מחירי החבילות לאירוע הספורט היוקרתי מתחילים בסכום של כ-1,500 דולר עבור טיסה ו-3 לילות במלון 3 כוכבים לאדם בחדר זוגי, ללא כרטיסי כניסה למשחק. המשמעות היא כ-3,000 דולר לזוג. מרבית החבילות במחיר זה, אגב, כבר אזלו.

נכון לאתמול (ב'), מחירה של טיסה בלבד, עם ישראייר או ארקיע, נע בין כ-980 דולר ל-1,150 דולר לאדם. גם אל-על הסדירה מציעה את המקומות הפנויים שנותרו על טיסותיה ליעד תמורת 1,100 דולר לפחות. לשם השוואה, טיסה עם ארקיע פחות משבוע קודם לכן בתאריכים 1.5-5.5 תעלה רק 380 דולר.

אבל שעה שהחברות הישראליות, ישראייר וארקיע, כמעט ומשלשות את מחירי הכרטיסים ליעד ונהנות עדיין מביקוש מדהים ומטיסות שהולכות ומתמלאות הודות להיענות של סוכני הנסיעות שרוכבים גם הם על גל האוהדים הרעב לניצחון - החברות האירופיות מציעות טיסות זולות בהרבה.

כך למשל, חברת Czech Airlines הצ'כית מציעה את הטיסות לברצלונה בשבוע הזה תמורת 570 דולר בלבד - מחצית ממחיר טיסות השכר הישראליות. מדובר בטיסה עם עצירת ביניים בפראג. באחד הכיוונים מדובר בעצירה זניחה של שעה ו-25 דקות בלבד, ואילו בכיוון השני מדובר בעצירה משמעותית יותר של למעלה מ-7 שעות המתנה בשעות אחר-הצהריים והערב. המתנה לא קצרה בשדה - אך בהחלט כזו שרבים ימצאו אטרקטיבית תמורת חיסכון של 500 דולר לאדם וכ-1,000 דולר, הגם שניתן לצאת מהשדה ללא המזוודה וליהנות מטיול קצר בפראג.

דיל דומה במחיר זול אף יותר, של 511 דולר בלבד, מציעה טורקיש איירליינס הטורקית. גם כאן בכיוון אחד החלפת הטיסות היא מיידית, ובכיוון השני (תלוי בהזמנה) יש להמתין בשדה כ-6.5 שעות.

דיל נוח לא פחות מציעה KLM ההולנדית: תמורת 570 דולר, ניתן לטוס עם החברה ביום ו' ה-6.5 בבוקר ולהגיע לברצלונה בשעה 15:00 לאחר כ-3.5 שעות עצירה באמסטרדם - בזמן למשחק הראשון. הטיסה חזרה יוצאת ביום ג', 10 במאי בשעה 16:00, ומגיעה ארצה בשעה 2:00 בלילה לאחר שעתיים וחצי של עצירה באמסטרדם.

הגמישים יותר בתאריכים אשר יכולים להרחיב את זמן השהייה בספרד, ומוכנים לבלות בה גם את חופשת יום העצמאות (10.5) - יכולים למצוא דילים נוספים גם עם חברות כמו Swiss השוויצרית, לופטהנזה הגרמנית ו"אליטליה" האיטלקית - כולן חברות מובילות המציעות בטווח תאריכים מתאים טיסות במחירים שנעים בין 570 ל-650 דולר עם עצירות בנמל הבית שלהן.

היבט נוסף ומהותי בעלות החבילות היא מחירי הכניסה למשחקים. לאחר שכל הכרטיסים למשחק במכירה הרשמית אזלו, והמחירים דרך סוכני הנסיעות מרקיעי שחקים ומגיעים לעד פי 4 מהמחיר המוכרז של הכרטיסים - מתגברת התופעה של ישראלים שטסים לברצלונה ללא כרטיס ומקווים להשיג אחד בכניסה לאולם.

"כל שנה אני עושה את זה, וזה עובד לי", כתב אחד האוהדים אתמול בפורום האוהדים של מכבי תל-אביב בכדורסל. "כל האוהדים של הקבוצות שהפסידו לא רוצים להישאר באולם ומעדיפים למכור את הכרטיסים ולעשות קצת כסף - בדרך-כלל אם מגיעים מספיק מוקדם אפשר להשיג כרטיסים במחיר אפילו יותר זול מהמחיר הרשמי".

עם זאת, במכבי תל-אביב ובליגה האירופית ביקשו השבוע להבהיר כי הרוכשים כרטיסים שלא באמצעות הצינורות הרשמיים עושים זאת על אחריותם בלבד, וכי כרטיסים מזויפים לא יכובדו.

ארקיע: "המטוס חוזר ריק"

"הטיסות שעליהן נותרו עדיין מקומות לברצלונה הן טיסות שכר מיוחדות. מדובר בטיסות שמגיעות לברצלונה בדיוק לפני המשחק הראשון וחוזרות מיד אחרי המשחק השני - אלה מטוסים שנוסעים לברצלונה מלאים, חוזרים ריקים, ואז טסים שוב ריקים לברצלונה כדי להחזיר את האוהדים משם לארץ", אמר אתמול ל"גלובס" סמנכ"ל השיווק של ארקיע אינטרנשיונל, דודו מחלב.

לדבריו, "הטיסות עם החברות האירופיות הן טיסות שלא מותאמות בתאריכים למשחקים ויוצאות יום קודם או חוזרות יום אחרי, ולכן ההפרש במחירים - גם הטיסות הסדירות שלנו ליעד הזה נמכרו במחירים דומים של 400 או 500 דולר לכרטיס, אבל מרגע שאזלו המקומות - הוספנו טיסות לבקשת ציבור האוהדים שרוצה ליסוע עם חברה ישראלית בטיסה ישירה ורוצה לחזור לארץ אחרי המשחקים כדי להיות כאן ביום העצמאות".

"אנחנו לא מרוויחים מאות דולרים לכרטיס על גב האוהדים", טוען מחלב. "בסופו של דבר מדובר על מטוס שחוזר מהיעד ריק ונוסע לשם להחזיר את האוהדים בלי נוסעים - יש לנו עלויות והן מגולמות במחיר הכרטיס".

תגובת ישראייר, המפעילה גם היא טיסות שכר לברצלונה בתאריכים אלה, טרם התקבלה.

מבדיקת "גלובס" עולה כי שילוב של טיסה באחת החברות האירופיות ו-3-4 לילות במלון מקומי בהזמנה נפרדת דרך האינטרנט, תהיה זולה ב-250 עד 650 דולר לאדם ביחס לחבילות הסגורות שמציעים סוכני הנסיעות עם טיסות ישירות - עם זאת, רצוי לבדוק את אפשרויות הלינה בעיר טרם הזמנת כרטיס הטיסה ולהשוות אותה למחירי החבילות שעדיין זמינים אצל סוכני הנסיעות בישראל.

פיינל פור
 פיינל פור