קרן פורטיסימו תמכור מניות סודה סטרים תמורת 69 מ' ד'

החברה פירסמה היום טיוטת תשקיף מעודכנת ■ דניאל בירנבאום, מנכ"ל החברה, יממש אופציות למניות וימכור אותן תמורת 6 מיליון דולר ברוטו

SodaStream , מפתחת המערכות הביתיות להכנת משקאות קלים, מתקרבת בצעדי ענק להנפקה משנית. הבוקר (שעון ארה"ב) פרסמה החברה טיוטת תשקיף מעודכנת, ובה כללה את רשימת בעלי המניות המוכרים שיממשו חלק מהחזקותיהם במסגרת הצעת המכר שתיכלל בהנפקה המשנית.

SodaStream מתכננת להנפיק 1.2 מיליון מניות, ואילו בעלי המניות מתכננים למכור 3.8 מיליון מניות. לפי מחיר המניה הנוכחי - 42.01 דולר - היקף הגיוס עבור החברה ינוע סביב 50 מיליון דולר, ואילו היקף הצעת המכר ינוע סביב 160 מיליון דולר, וכך היקף ההנפקה הכולל יעמוד על 210 מיליון דולר בקירוב, ויהפוך אותה לאחת ההנפקות המשניות הגדולות של חברה ישראלית בשוק ההון האמריקני.

במסגרת אופציית חיתום היתר (גרין שו) יקבלו חתמי ההנפקה - שישה במספר - שאותם יובילו ג'יי.פי מורגן ודויטשה בנק - את האופציה לרכוש מבעלי המניות (ולא מהחברה) עד 750 אלף מניות נוספות, תמורת 32 מיליון דולר בקירוב. אם אכן תמומש אופציה זו, יעמוד היקף ההנפקה הכולל על כמעט רבע מיליארד דולר.

SodaStream נסחרת לפי שווי של 807 מיליון דולר - תשואה של 111% על מחיר ההנפקה.

מי בין המוכרים

ולרשימת בעלי המניות המוכרים. פורטיסימו, קרן הפרייבט אקוויטי של יובל כהן, תמכור מניות תמורת 69 מיליון דולר, או 90 מיליון דולר אם תמומש אופציית הגרין שו. לאחר ההנפקה תיוותר הקרן עם החזקה ששוויה הנוכחי נע סביב 133 מיליון דולר. במילים אחרות, השקעה של עשרות בודדות של מיליוני דולרים שביצעה הקרן לפני כמה שנים הפכה די מהר למאות מיליוני דולרים.

גם משפחת מוריס - משפחת מייסדי החברה - תיקח חלק בהצעת המכר, ותממש מניות תמורת 42 מיליון דולר.

התשקיף המעודכן מגלה כי למעשה כל בעלי העניין בחברה - כולל מנהלים בכירים - ייקחו חלק בהצעת המכר, ולא במפתיע. כשמניית SodaStream שווה פי שניים מהמחיר שלפיו הונפקה, והרבה מעל השווי שלפיו השקיעה בה קרן פורטיסימו - לא פלא שבעלי העניין בה ממירים מניות למזומן.

דניאל בירנבאום, מנכ"ל החברה, ימכור מניות תמורת 6 מיליון דולר או 7 מיליון דולר אם תמומש אופציית הגרין שו. בירנבאום, כפי שחשפנו כאן אתמול, מחזיק רק באופציות למניות החברה, והמניות שיממש כבר הובשלו ויומרו למניות רגע לפני ההנפקה. מחיר המימוש של האופציות הוא 1.61 אירו בקירוב (2.32 דולרים), ולכן הרווח של בירנבאום ממימושן ינוע סביב 5.7 מיליון דולר (לא כולל אופציית הגרין שו).

מי ימכור וכמה
 מי ימכור וכמה