7 חברות מחממת טרנדליינס גייסו יותר ממיליון דולר

רוד שואו מוצלח: נציגי החברות הצעירות יצאו לחפש משקיעים בארה"ב ■ שותף בחממה: "זהו גיוס קטן אך משמעותי"

ככל שגיוסי המשך לחברות חממה הופכים למשימה מאתגרת יותר, כך מפתחות זכייניות החממות שיטות יצירתיות יותר על-מנת להשיג את המטרה. חממת טרנדליינס רשמה השבוע הצלחה, כאשר חזרה מרוד-שואו בקרב משקיעים בארה"ב עם השקעות המשך בשבע חברות חממה שלה, שכולן הוקמו לפני שלוש שנים לכל היותר.

טוד דולינג'ר, שותף בטרנדליינס: "מראש, ביקשנו ממנהלי החברות להנמיך ציפיות לגבי גיוס מיידי, ולהתרכז ביצירת קשר ראשון עם משקיעים. שבע חברות גייסו סכום כולל של מעל מיליון דולר - גיוס קטן אך משמעותי לכל אחת מן החברות".

הרוד-שואו של טרנדליינס עבר בין ארבע ערים בארה"ב - שיקגו, בולטימור, ניו יורק ולוס אנג'לס. בכל אחת מהערים יש לטרנדליינס בסיס משקיעים מוכר. "החלק המאתגר היה איתור המשקיעים לאירוע", אומר דולינג'ר. לדבריו, במצגות נכחו לא רק משקיעים פרטיים, אלא גם קרנות ובנקי השקעות גדולים. "היו ביניהם יותר יהודים מאשר לא-יהודים", הוא מאפיין.

איך הכנתם את חברות החממה לרוד-שואו?

דולינג'ר: "עבדנו עם החברות באופן צמוד, ועשינו להם סימולציות ארוכות ומעמיקות. הצגנו להן אולטימטום שלפיו חברה שלא עשתה חזרות מספיקות, לא באה איתנו. הן השתפרו בצורה מדהימה. בפעם הראשונה שנציגי החברות מול הצוות שלנו ודיברו באנגלית, חלקם הזיעו ורעדו. בסופו של דבר, מול קהל של יותר מ-100 משקיעים מהשורה הראשונה בניו יורק, הם עשו את זה בצורה מדהימה".

שת"פ מתהדק במרילנד

בבולטימור נעזרה טרנדליינס בקשר שלה עם קרן הפיתוח מרילנד ישראל. "בקרוב יהיו עוד חדשות בהקשר של טרנדליינס ומרילנד", אומר דולינג'ר. בשנים האחרונות, כמה ארגונים לפיתוח תחום הביומד במדינות שונות בארה"ב הקימו קרנות לתמיכה פיננסית במיזמי ביומד ישראליים במטרה לעודדם לפתוח משרדים בתחומן. הקרנות הגדולות מסוג זה הן של מדינת וירג'יניה, שהשקיעה מאות אלפי דולרים ביותר מעשר חברות ישראליות - שתיים מהן של קבוצת טרנדליינס - והקרן של מדינת אוהיו, שהשקיעה ביותר מחמש חברות ישראליות.

דולינג'ר לא חשף מה הוא המיזם המשותף המתוכנן עם קרן הפיתוח מרילנד ישראל, אך נראה כי מדובר בתמיכה כספית, לפחות בסדר גודל דומה לזה שמציעות וירג'יניה ואוהיו.

החברות שהצליחו
 החברות שהצליחו