רשות ני"ע נגד מנהלי הביומד: אוסרת על הנפקת מדיגוס

בשל התבטאות של יו"ר החברה, יאיר רבינוביץ', בתקשורת ללא דיווח למשקיעים בבורסה - נאסחר על החברה לקיים הנפקה ■ ככל הידוע, מדיגוס לא התכוונה לבצע הנפקה בעת הקרובה

חברת הציוד הרפואי מדיגוס , הנסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 72 מיליון שקל, הודיעה היום כי רשות ניירות ערך דרשה ממנה לא לבצע הנפקה בתקופה הקרובה, עקב התבטאויות לתקשורת מצדו של יו"ר החברה, רו"ח יאיר רבינוביץ', שאותן ראתה הרשות כמסירת מידע שלא דרך הודעה לציבור. עם זאת, ככל הידוע מדיגוס לא התכוונה לבצע הנפקה בתקופה הקרובה.

מדיגוס, המפתחת מצלמות זעירות לביצוע ניתוחים אנדוסקופיים, פרסמה הבהרות לגבי הדברים שנאמרו לעיתונות, בהמשך לדרישת הרשות. על פי ההודעה, רבינוביץ' אמר בראיון: "להערכתי עד סוף שנת 2011 נוכל לקבל אישור FDA". הוא הוסיף כי "עם קבלת אישור ה-FDA, המעבר לרווחיות יהיה מהיר". כמו כן אמר כי: "בחברה בודקים את האפשרות להתחיל ולשווק את האנדוסקופ שפיתחה החברה בבתי חולים באירופה".

בהבהרה שפרסמה החברה, היא מסרה כי על פי לוחות הזמנים שלה הבקשה לאישור תוגש כנראה ברבעון השלישי של 2011. אחר כך תלויים לוחות הזמנים ב-FDA. החברה כבר העריכה בעבר כי תסיים את ההליך עד סוף 2010, אך ה-FDA ביקש ניסויים נוספים.

בחודשים האחרונים הפעילה רשות ני"ע סנקציה בנסיבות דומות גם נגד חברות הביומד די פארם ואליום. בדי פארם אמר המנכ"ל: "אנחנו כבר רואים את המיליארדים", והתייחס לשוק הפוטנציאלי של החברה. באליום אמר המנכ"ל כי להערכתו החברה נסחרת בשווי נמוך. בחברות הללו דרשה רשות ני"ע כי לא יתקיימו הנפקות במשך כחודשיים, וסביר להניח כי זה יהיה פרק הזמן גם במקרה הנוכחי.

נראה כי רשות ני"ע מתמקדת בדיווחי חברות הביומד, שכן נושאים כמו לוחות זמנים לקבלת אישורים בחברות שכאלו (במידה ולא דווחו בדוחות) הם משמעותיים במיוחד. הרשות אף פועלת לגבש תקינה אחידה לאופן שבו על חברות הביומד לדווח על התפתחויות כאלו אצלן, כפי שעשתה בתחום הנפט והגז.