שירלי מרדר השתחררה מביה"ח: "תודה שהתפללתם"

הצעירה, שהתמוטטה לאחר נטילת נורופן בעקבות טיפול שיניים, התאוששה באופן מפתיע ולא נזקקה להשתלת כבד ■ הבוקר היא יצאה על רגליה מביה"ח בילינסון

שירלי מרדר, בת ה-27 שקרסה וכמעט נזקקה להשתלת כבד בעקבות נטילת נורופן לאחר טיפול שיניים, השתחררה הבוקר מבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

"תודה לכל הציבור שתמך בי, דאג והתפלל בשבילי", אמרה מרדר בהתרגשות בצאתה מביה"ח. "תודה לכל כלי התקשורת, שבזכותכם כל כך הרבה אנשים פנו ורצו לעזור. תודה לכל הצוות בבילינסון שעשו עבודה מדהימה וטיפלו בי".

היא הוסיפה, "זה פשוט זה לא נתפס. אני לא מעכלת את כל מה שקרה. מאוד חשוב להגיד תודה לכולם, לכל הרופאים בבילינסון, כל הצוות ותודה לאלוהים שנתן לי עוד הזדמנות לחיות. תודה לכל הציבור, לכל החברים, המשפחה, להורים המדהימים שלי, לאחותי, תודה לכולם, פשוט תודה. אין לי מילים. חג פסח שמח לכולם".

חתמה על "אדי": רוצה להעלות את המודעות

מרדר חתמה על כרטיס "אדי" לתרומת איברים - זאת לאחר שכמעט ונזקקה בעצמה להשתלה. "זה הדבר הראשון שאמרתי כשחזרתי להכרה, שאני רוצה לחתום ולהעלות את המודעות ואני עושה את זה ברגעים אלו". היא הוסיפה, "אני עדיין חלשה מאוד. יש לי ימים טובים יותר ופחות, יש לי טיפול ארוך והחלמה ארוכה בבית, בתקווה שכל יום זה ישתפר עוד קצת".

הרופאה שטיפלה בשירלי, פרופ' זיו בן ארי, אמרה: "אני שמחה מאוד שהגענו לרגע הזה, לאחר טיפול מאומץ ואינטנסיבי של צוותים רבים בבית החולים. טיפלנו בה במסירות רבה, הצלחנו כולנו יחד לטפל בה ולהביא אותה למצב היום".

"לאורך הדרך היו לנו כמה צמתים ודיונים עם החלטות קשות, מורכבות וגורליות בקשר להמשך הטיפול, שהדירו רבות שינה מעיני", אמרה פרופ' בן ארי. "אני שמחה שלקחנו את ההחלטות והבאנו את שירלי למצב שהיא הולכת הביתה". לשירלי אמרה: "אני רוצה לאחל לך הרבה בריאות הרבה טוב ולראות אותך רק בביקורות".

הרופאה הסבירה כי "לשירלי יש עוד דרך ארוכה. היא נמצאת בהתחלה, אבל במסלול הנכון. אני מקווה שעוד חודשיים שלושה תחזור להיות מה שהייתה".

אלי מרדר, אביה של שירלי, אמר: "אני רוצה לסיים את הקטע הכואב הזה שעברנו במשפחה. שירלי יוצאת מכאן היום זקופה ובריאה - לא לגמרי, אבל היא תחזור לעצמה. תודה לבילינסון, לכל הציבור שתמך, אנחנו באנו לפה כואבים ואנחנו יוצאים שמחים, תודה לכולם".

התעוררה - ועדכנה את הפייסבוק

סיפורה של מרדר ריגש מדינה שלמה. צעירה ללא בעיות רפואיות קודמות שהתמוטטה בפתאומיות, מצבה הידרדר ולפרקים, האופטימיות לגבי מצבה הייתה פחותה ביותר.

בשבוע שעבר, לאחר שבאופן סופי יצאה מכלל סכנת חיים, נכנסה מרדר לדף הפייסבוק שלה והודתה לכל האנשים שדאגו לה וליוו אותה בתקופה הקשה שעברה. "חברים יקרים ומדהימים שלי, אין לי מילים לתאר את ההרגשה הנפלאה הזאת לקבל הזדמנות שנייה לחיים", כתבה.

"אני עדיין בבית החולים מתאוששת, אבל כל יום המצב משתפר קצת. אני לא יודעת אפילו מאיפה להתחיל להודות לכולם על כל התמיכה, האהבה והתפילות שקיבלתי מכם, ממדינת ישראל ומהעולם אז אני אתחיל בתודה לכם וכמובן תודה לאלוהים!!!", הוסיפה.