אושר: גופי השידור יילחמו יחד בהורדות הפיראטיות

הממונה על ההגבלים אישר לגופי השידור בישראל להקים לצורך כך חברה משותפת ■ החברות שיקימו את הגוף המשותף הן yes, הוט, ערוץ 10, קשת, רשת, RGE, ענני תקשורת ועוד

הממונה על ההגבלים העסקיים אישר לגופי השידור בישראל להקים חברה משותפת שתילחם בהורדות הפיראטיות. ל"גלובס" נודע כי הממונה בפועל קבע כי "אין כל סכנה לתחרות" בבקשה.

החברות שתתאגדנה להקמת הגוף המשותף הן yes, הוט, ערוץ 10, קשת, רשת, RGE, ענני תקשורת, איי.וי.פי, סרטי יונייטד קינג, דורי מדיה גרופ, צ'רלטון וזברה תקשורת. האישור ניתן ל-3 השנים הקרובות, והוא מוגבל לפעילות זו בלבד.

החברה המדוברת עתידה לערוך חקירות לאיתור של אתרים פיראטיים ולאחר מכן לפעול למימוש זכויותיהן בתכנים באמצעות כלים משפטיים.

בין היתר הגוף יהיה אחראי לאיתור וניטור של אתרים פיראטיים באינטרנט, חשיפת מפעילי אתרים פיראטיים באמצעים משפטיים, איסוף ראיות והגשת תביעות משפטיות כנגד אתרים פיראטיים, קידום פעילות משותפת בשיתוף תאגידים דומים ובעלי זכויות בחו"ל וכן קידום עניינים מול הרשויות.

את הגופים מייצגים עורכי הדין דוני טולידאנו ושי דיין ממשרד צלרמאיר פילוסוף רוזובסקי צפריר וטולידאנו.

הממונה, ד"ר שלומי פריזנט, קבע כי החברות השונות יקבעו כללים בדבר אופן ההצטרפות לחברה ולאופן בו היא תמומן. לחברה יוכלו להצטרף רק גופים העוסקים בשידור, הפקה או הפצת תכנים.

הממונה קבע גם כי ההצטרפות תהיה פתוחה בפני כל גוף שפעילות החברה רלוונטית עבורו, ולא יחולו עליו הגבלות שלא חלות על הגופים האחרים החברים בו. החברה תהיה מפוקחת מאוד על-ידי משרד הממונה ותיאלץ לחשוף את כל מסמכיה ולתעד את כל פעילותיה.

בפניית גופי התקשורת לממונה על ההגבלים בדצמבר 2010 נכתב כי "תופעת האתרים הפיראטיים ברשת עלולה להביא לדילול של התכנים המגיעים לשידור בישראל, עקב חששם של בעלי הזכויות המקוריים לפגיעה בזכויות הקניין הרוחני ופגיעה בתמלוגים המשולמים ליוצרים".

עוד נאמר בפנייה כי "על מנת לאכוף את זכויות הקניין הרוחני של כל אחת מהמבקשות, יש לחשוף את הגורמים החמקמקים והשונים העומדים מאחורי האתרים הפיראטיים".