שר החינוך מקל על האברכים: קצבה גם ללומדים חצי יום

משתלם פי 2 ללמוד בישיבה: שר החינוך חתם על התקנה המקנה קצבה לאברכים גם אם אינם לומדים במשך יום שלם ■ תוקף התקנה - מיידי

צעד נוסף של המדינה לכיוון האברכים בכוללים: שר החינוך גדעון סער חתם היום (ג') אחר-הצהריים על תקנה היסטורית המפחיתה באופן משמעותי את תנאי הזכאות לקצבה מהמדינה.

על-פי התקנה, אברכים הלומדים תורה יהיו זכאים לקבל את הקצבה באם למדו 18 שעות בשבוע - זאת לעומת 35 שעות לימוד הנדרשות לקבלת הקצבה כיום. תוקף ההחלטה, נקבע בתקנה - מיידי.

יצויין, עם זאת, כי הקצבה לה יזכו תלמידי הכוללים הלומדים פחות מ-35 שעות שבועיות תהיה חלקית ותעמוד על החלק היחסי שבין מכסת השעות שנלמדו לסכום הנדרש לצורך קבלת הקצבה במלואה (35, כאמור) - מכאן, שתלמידים הלומדים כ-18 שעות (חצאי ימים) יקבלו מעט יותר ממחצית הסכום שיקבלו חבריהם הלומדים משך יום שלם.

התקנה האמורה עוררה, כזכור, ביקורת רבה בחודשים האחרונים בעיקר מצד ארגוני סטודנטים בכל רחבי הארץ שקיימו הפגנות כנגד ההחלטה וטענו כי היא מפלה את ציבור הסטודנטים, יוצאי צה"ל, אשר אינם יכולים גם הם לעבוד בשל לימודיהם אך אינם זכאים לכל קיצבה מהמדינה.

במשרד החינוך דחו בעת האחרונה את הטענות והסבירו כי השינויים שהוכנסו לא יביאו להגדלה של סך כל הכסף המוקדש לתמיכה באברכים במוסדות התורניים. עוד נטען, כי מתן הקצבה ללומדים חצאי ימים מהווה תמריץ מוגבר ליציאת חרדים לשוק העבודה.