מגה פיקסל

האם פרקליטות מיסוי וכלכלה מחפשת תקדים על גבם של רואי החשבון בפרשת פיקסל?

מסעות הצלב שעורכת פרקליטות מיסוי וכלכלה, לא פעם על גבם של הנאשמים, זכו ללא מעט ביקורת בשנים האחרונות. זה לא קרה רק בתקשורת, אלא גם מצד בתי המשפט, בין אם בזיכויים בתיקי דגל שמיסוי וכלכלה הייתה חתומה עליהם ובין אם בהחלטות מטעמי "הגנה מן הצדק".

החלטה כזו ניתנה לפני כחודשיים על-ידי השופטת דניאלה שריזלי מבית משפט השלום בתל-אביב. מדובר בהחלטה בפרשת פיקסל, שבה הוגשו כתבי אישום נגד רואי החשבון מוטי גרינוולד ואליעזר אבוגני בעבירות מס, בעוד שאישום נגד בעלי חברת פיקסל, שהם הנישומים שבעבורם נעשו העסקות, התמהמה עוד שנים ארוכות.

השופטת שריזלי החליטה לבטל כליל את כתב האישום נגד גרינוולד ואבוגני, לאחר שקיבלה את טענת "הגנה מן הצדק" של רואי החשבון: לא ניתן לנהל משפט נגדנו, אמרו, כל עוד לא התקבלה החלטה מקבילה בעניינם של בעלי פיקסל.

שריזלי הורתה לפרקליטות למחוק שניים מהאישומים נגד גרינוולד ואבוגני, אלא שהפרקליטות דחתה עוד ועוד את מילוי הדרישה, עד שסבלנותה של שריזלי פקעה והיא הודיעה על מחיקת האישום כולו. "אני נמנעת מלבטא את רחשי לבי להתנהלות המדינה ביחס להוראותיו הברורות של בית המשפט", כתבה.

לפני שבועות אחדים הוחלט שלא להגיש כתבי אישום נגד בעלי פיקסל כלל. אלא שאפילו החלטה זו, בצירוף הביקורת החריפה מצד השופטת שריזלי, לא עצרה את הפרקליטות מלערער בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי.

כי הרי חייבים לחרוש הלכות משפטיות חדשות. גם אם זה נעשה על גבם של מי ששימשו לכל היותר כצינורות לביצוע עסקות שמהם הרוויחו גורמים אחרים.