רציו תצא אחרי חג הפסח בהנפקה לציבור

מחיר המינימום עומד על 40 אגורות ליה"ש; ליחידות ההשתתפות תוצמד אופציה ללא עלות ■ לרציו קופת מזומנים וניירות ערך של 116 מיליון שקל ■ לרציו תשקיף מדף עד מאי 2011

שותפות רציו בדרך למלא את הקופה המתרוקנת. ברקע המשך פיתוח קידוחי "לוויתן", ובצל העלויות המאמירות, עתידה לצאת השותפות שבשליטת משפחות לנדאו ורוטלוי בהנפקה לציבור לאחר חול המועד פסח. כך נודע ל"גלובס".

בין חתמי ההנפקה ניתן למצוא את כלל חיתום ועל פי הערכות, מחיר המינימום יעמוד על 40 אגורות ליחידת השתתפות בתוספת אופציה ללא עלות. נסביר כי מדובר בהנחה של כ-17% על מחיר הבסיס של יה"ש רציו הבוקר בבורסת תל אביב.

נזכיר כי לפני כחודשיים עדכנו השותפות ב"לוויתן" כי הקידוח צפוי להימשך מעבר למתוכנן, ובהתאם העלויות גדלו בכ-40 מיליון דולר לכ-190 מיליון דולר. בנוסף, עדכנו השותפות באותו מועד כי עלותו המוערכת של קידוח "לוויתן 2", הוא קידוח האימות הנוכחי במאגר, צפוי לעלות כ-70 מיליון דולר ועוד כ-34 מיליון דולר למבחני הפקה, ככל שיבוצעו.

סך עלויות מצטבר של כ-294 מיליון דולר, שהם למעלה ממיליארד שקל, עומד אל מול קופת מזומנים וניירות ערך סחירים של כ-116 מיליון שקל (נכון לסוף 2010 על פי הדוחות השנתיים שפרסמה רציו ב-31 במארס 2011), מתוכן כ-24 מיליון שקל מזומנים ושווה מזומנים ועוד כ-92 מיליון שקל בניירות ערך סחירים.

נציין כי לרציו יש תשקיף מדף פתוח, התקף עד מאי 2011 ומאפשר לה לגייס הון באופן מיידי. זו ככל הנראה אחת הסיבות לסד הזמנים הצפוף יחסית שכן סביר להניח כי בשותפות ירציו לנצל את תשקיף המדף טרם פקיעתו.

על פי חלקה של רציו בזכויות הקידוח (15%), הרי שהיא צריכה להעמיד מימון של כ-150 מיליון שקל ברף התחתון של הערכות כלומר עליה למלא את הקופה במהירות האפשרית. שאר השותפות בקידוח הן נובל אנרג'י האמריקנית (39.66%), ואבנר ודלק קידוחים (22.67% כל אחת).

מטעם רציו נמסר כי "הידיעה שפורסמה באתר 'גלובס' בדבר פרטי הנפקה כביכול של החברה אחרי חופשת החג אינה נכונה והיא מוכחשת מכל וכל. כפי שנמסר בעבר רציו בודקת אפשרות לגיוס כספים עבור פעולות בעתיד. עם זאת אין כל אמת בפרטים כביכול על מועד הנפקה ומחירה".